onsdag 26 januari 2011

Varför jag inte gillar Hello Kitty

Nu har jag funderat i några dagar och kommit fram till varför jag inte gillar just Hello Kitty. Jag skrev ju tidigare om att Folke vill ha Hello Kitty Kalsonger, men att jag blev helt ställd då jag aktat mig för kläder och prylar med just Hello Kitty på.

Jag kanske kan framstå som trögtänkt och seg, men ibland vill jag liksom fundera ordentligt på saker för att vända och vrida på det i minsta detalj. Jag har gjort min slutsats i att jag fortfarande inte gillar Hello Kitty och jag tänker inte göra det så länge dessa prylar och kläder inte säljs som unisex. Detta är min åsikt och jag tänker inte låta den gå ut över mitt barn. Men jag är nu medveten om vad jag tycker och varför jag tycker så. Ifall någon skulle undra.

2 kommentarer:

  1. Hur menar du nu? Jag har sett massor av gröna och blå Hello Kitty-grejer utan fluff och rosetter som är väldigt Unisex. Freja har t.ex en ljusblå mjukisdress med denna lilla donna på. Utan fluff och rysch pysch.

    Jag gillar när du är trögtänkt! :-) Du är söt!
    <3

    SvaraRadera
  2. Det jag menar är att man hittar inte denna figur på ställen där de säljer unisex kläder. Det finns endast på flickavdelningar konstigt nog. Så länge det är så kan jag inte riktigt få mig att tycka om Hello Kitty. Men jag har inget emot att andra tycker om denna katt. Folke tycker ju att den är jättefin och det är helt okej.

    SvaraRadera