torsdag 27 januari 2011

Det gör för ont nu

Dagens insikt. Jag kan inte längre gå med hunden i koppel, det gör för ont. Ville är snäll, men väldigt skuttig och vimsig (lik matte, förutom skuttandet). Han har gjort några oförberedda skutt upp i diket och nu känner jag att det gör för sabla ont i fogarna för att jag ska orka med det just nu. Tack och lov går det ju finnemang att motionera denna hund lös på ägorna, men jag vill inte ha honom lös efter vägen. Folk kör som dårar nere på vägen, typ 90-100 knyck fast det är en 70-väg. Jag tycker dessutom att man kan sänka farten ytterligare när man passerar någon som går, men det tycker inte så många av dem som kör. Så nu får jag gå mina små promenader utan hund. Hur meningslöst känns inte det då. =(

1 kommentar:

  1. Hmm, de var ju värt att tänka på ;) 15000 är inte lite pengar alltså!! haha.

    SvaraRadera