måndag 3 januari 2011

Estelle & Thild

Har fastnat lite för ett svenskt märke inom havet av hudprodukter. Estelle & Thild är produkter för kropp, ansikte och barn. Dessa produkter innehåller väldigt milda naturliga ingredienser som dessutom är ekologiska till största del.

Detta började med att jag var tvungen att leta efter en fuktgivande kräm till ansiktet i höstas. Jag som annars har ganska fet hy, hade blivit så galet torr av den kalla vintern som kom lite väl tidigt. Jag chansade på just denna (i mitten på bilden) för känslig hud och utan doft. Den är helt perfekt för mig och min hud i ansiktet har liksom fått lite mera liv på något sätt.

Sedan fick jag en fantastiskt olja av en vän, som man smörjer in gravid magen med (den till vänster på bilden). Eftersom jag är väldigt torr och det kliar så blev jag jätteglad. Den här oljan gör huden helt otroligt len och är inte sådär jobbigt kladdig om man vill klä på sig direkt efter man smort in sig. Efter att jag själv använt den ett tag och känt hur härlig huden har blivit så tänkte jag att jag skulle kolla ifall det fanns något till Folke, eftersom han är torr som fnöske stackarn. Hittade då en liknande olja (den till höger på bilden) som den jag fick till magen. Gillar verkligen att den inte luktar nämnvärt och att den innehåller så få ingredienser som bara fyra stycken där tre av dem är ekologiska. Har nu smörjt in honom efter han badat och smörjer på utsatta stället även på morgonen när vi gör oss klara för dagen. Jag ser redan att han blivit bättre och han kliar sig mindre.

Jag har hittat dessa på KICKS och jag tycker att priserna är rätt bra med tanke på hur stora förpackningarna är och att de är bara naturliga ingredienser som i princip är nästan helt ekologiska. Jag kommer nog att prova fler produkter av detta märke vid behov och det gör ju inget att förpackningarna är riktigt snygga heller när de står inne på badrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar