tisdag 4 januari 2011

En sån där lista

Roligt att svara på men kanske inte så kul att läsa, så hoppa över om ni avskyr listor.

Namn: Lisa

Födelsedag: 19 September
Hemstad: Är väl mer ett samhälle bara, men Husum. Bor en en bit utanför nu.
Ögonfärg: Brun
Hårfärg: Varierar...ljusbrun, mörkblond...
Längd: 1.71 kanske?
Högerhänt/Vänsterhänt: Högerhänt
Stjärntecken: Jungfru
Skostorlek: 37-39 beroende på hur bred skorna är.
Är dina föräldrar skilda: Nej!
Rädslor: Att det ska hända något hemskt med någon som jag har kär.
Mest använda namn på msn: Använder inte msn.

FAVORIT
Färg: Gillar alla färger på olika ställen.
Mat: Äter faktiskt det mesta, men föredrar såklart ekologisk mat.
Sport: Är extremt ointresserad av sport. Men gillar att vara i skogen med hunden, åka lite längdskidor och promenera. Har ju även varit inbiten hästtjej.
Glass: Ja tack, mycket!!!
Godis: Mnja, gillar choklad.
Affär: Handlar mat på coop och Grön Gåva, kläder och prylar på diverse.
Nummer: ?
Tuggummi: Nej, tack!
Helgdag: Julen såklart. Mysigt som bara den och ännu bättre sen man fick barn.
Årstid: Är och kommer nog alltid att föredra sommar om jag måste välja. Men jag gillar alla årstider. Bor ju på ett fantastiskt ställe där jag får uppleva alla fyra årstiderna på ett rejält sätt och älskar själva omväxlingen.
Radiostation: P1, P3 och P4.
Kroppsdel på motsatta könet: Gillar det mesta om personen är snäll och go.
VÄNNER OCH LIVET
Vem av dina vänner är mest lik dig: Vet inte, men jag känner att jag har massor gemensamt med många av mina vänner. Just därför vi umgås kanske...
Vem får dig mest att skratta: Folke, men han är ju min son.
Vem har du känt längst: C. Bott grannar sedan vi föddes.
Vem är blygast: Vet inte, tycker inte att jag har särskilt blyga vänner alls.
När grät du senast: Det kom en tår eller två när jag klädde på Folke byxor, för det gjorde sabla ont i fogarna.
Bästa känslan: När jag inser hur lyckligt lottad jag är som får leva detta fantastiska liv, med underbara människor i min närhet.
Värsta känslan: När jag drömmer mardrömmar om att F ska försvinna.
Vart vill du bo i framtiden: Här i vårt hus. Kanske på något p-hem då jag blir pensionär.

HAR DU NÅGONSIN
Varit kär: JA!
Rymt hemifrån: Nja, tror inte det.
Tänkt på självmord: Nej! Tack och lov så mår jag väldigt bra och slipper sådana tankar.
Sovit utomhus: Jäpp!
Spytt i skolan: Nää.
Velat bli modell: Haha, nää verkligen inte.
Gjort något dumt som du skrattar åt idag: O ja, många gånger!
Sett en död människa: Nej, tror inte det.
Ätit sushi: Nej, har inte lyckats med det än.
Varit på en scen: Ja, ganska mycket faktiskt.
Retats: Ja.

DU
Svär: Ja det händer ju ibland.
Sjunger bra: Nej, men jag sjunger ändå.
Duschar dagligen: Näe, det varierar beroende på vad jag har gjort och ska göra.
Vill gå på högskola/universitet: Vill egentligen inte, men gör det ändå.
Vill gifta dig: Jo det kan jag nog tänka mig, men....äh vi får se.
Kommer överens med dina föräldrar: Ja, de är snälla!!
Gillar åska: Älskar åska!
Spelar något instrument: Inte just nu, har spelat klarinett, pyttelite fiol och lite gitarr. Kommer tyvärr inte ihåg hur man gjorde, bara några ackord på gitarren.
Äger en ipod: Nej, egentligen inte. Men jag har haft en.
Sover med gosedjur: Nä, det behövs inte.
Pepsi/Cola: Ibland, det är ju som flytande godis.
Mc Donalds/Burger King: Händer att jag besöker MAX ibland.
Singeldate/gruppdate: Går inte på date. Brukar umgås bara.
Choklad/vanlij: Båda tack!
Jordgubbar/blåbär: Båda tack!
Kött/vegetarian: Försöker att äta mer vegetariskt. Gillar annars vilt väldigt mycket.
Tv/film: TV, det är ju så enkelt.
Gitarr/trummor: Gitarr
Adidas/nike: ?
Kakor/paj: Båda tack!
Blind/döv: Inget av dem!

KAN DU
Gå ner i spagat: Nä!
Skriva med båda händerna: Jo, nog går det väl men det kanske inte blir så bra.
Vissla: Ja.
Blåsa en bubbla: Ja.
Rulla din tunga i en cirkel: Ja.
Ha dina ögon i kors: Haha, ja.
Nudda näsan med tungan: Nää.
Dansa: Ja, det kan väl alla!
Äta vad du vill utan att oroa dig: Nej, jag är ju gravid. Gillar dessutom inte att trycka i mig skit.
VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN
Du nuddade: Folke
Du pratade i telefon med: Grannen
Du msnade med: Ingen aning eftersom jag slutade med msn för jättelänge sedan.
Du kramade: Folke
Du skällde på: Rikard
Du sportade med: Sportade?
SENAST DU
Skrattade: Nyss när Folke bäddade in sin pappa i filtar.
Grät: Ja, det var väl där inne på toan då det gjorde så ont i fogarna då.
Filmen du såg: Chicago
Tuggade tuggummi: I somras kanske?
Drog ett skämt: Vet inte...
Sjöng en sång: Nyss. Var är tummen!

ÖVRIGT
Hur många kuddar sover du med: Många!
Dricker du mjölk: Ja, laktosfri.
Personen du hatar: Finns ju många som har gjort hemska saker...
Vad borde man uppfinna: ååå, säker en massa.
Är du ett hälsofreak: Nä, det kan jag väl inte påstå.
Vilket är det värsta vädret: Blåsväder!

4 kommentarer:

  1. Värsta vädret! *Skrattar gott*
    Du e' ju rolig!
    Hoppas dina fogar ger med sig!
    Kram! /P

    SvaraRadera
  2. Värsta vädret stod ju på listan, jag bara kopierade den. =)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Blåsten.... som du gillar! Å på ****kulla blåser det väl aldrig?! ;-) /P

    SvaraRadera
  4. Kanske just därför jag e så less på blåst. ;-)

    SvaraRadera