fredag 14 januari 2011

Dagens limpa

Idag blev det en limpa med dinkelsikt, lite vetemjöl, kanel, rivet äpple och en dutt chiamjöl. Idag var det dessutom ingen bagare som gjorde brödet utan det var brandkåren som kom på besök och fixade limpan.

Nu ligger den och svalnar i handduk. Kommer nog att bli en smarrig kvällsmacka! Det går verkligen lätt att baka limpa när man knappt behöver göra mer än att ställa fram ingredienserna och sedan ställa in i ugnen. Jag satt vid köksbordet och läste en tidning. När brandkåren var klar med baket så firade vi med lite glass a´la fredagsmys mitt på dagen. Eftersom Folke haft magsjukan så får han äta det han känner för bara för att få i sig något nu då hans matlust inte är på topp. Tack och lov är ungen en hejjare på att dricka vatten så man behöver inte vara orolig för uttorkning.

2 kommentarer:

  1. Hej! Ja, jättekul att vi är ungefär lika långt gången :-) Tänkt skriva till dig tidigare, men det har liksom flugit ur mig. Jag mår bra, förutom en del problem men foglossning å så just nu...men det är väl sånt man får ta. Är i alla fall hur lycklig som helst! Detta är mitt första barn, så allt är så nytt :)

    Men som sagt, jättekul att få följa andra i samma sits.

    Hoppas allt är bra med dig/er också!

    SvaraRadera
  2. Eva - Vad kul och spännande med första barnet. Erkänner att det är i princip lika spännande med andra barnet för mig iaf. Allt är helt annorlunda än förra gången så man vet inte riktigt hur det ska bli. Mådde så otroligt bra förra gången, men har haft ett fruktanvärt illamående denna gång. Och när det väl tog slut i vecka 17-18 så kom foglossning och började trillskas. Men jag är också lycklig och tacksam över att vi ska få äran att bli föräldrar till ett till barn och att Folke ska få ett syskon känns otroligt spännande.
    Kram!!

    SvaraRadera