söndag 23 januari 2011

Magen vecka 25


En morgonbild på magen. Tog bilden precis när jag klivit upp, så magen ser väldigt liten ut. Mina ögon är också ganska små, men resten av ansiktet är ju härligt tröttsvullet och fint. Enligt ultraljud så är magen i vecka 25 nu och det är bara att konstatera att tiden flyger förbi lite väl snabbt. Jag har försökt att kolla på vågen och jag tror att jag kanske gått upp ett halvt kilo nu. Men jag vet inte hur bra våran våg stämmer. Jag har också börjat få en ganska så ökad aptit på eftermiddag och kväll, så man lär nog tjocka på sig lite mera snart. Smulan är väldigt olik sin bror och verkar lite lynnigare på något sätt. Smulan sparkas hårt, hårt på höger sida nästan hela tiden, sedan kan det vara tvärlugnt i två dagar. Folke hade en väldigt tydlig dygnsrytm redan tidigt i magen, men denna lilla bebis kör oregelbundna tider. Min foglossning har tyvärr förvärrats och i natt höll jag på att få panik då jag skulle vända mig en gång. Så fruktansvärt ont! Men jag har sovit lite bättre ändå tycker jag de senaste nätterna, vet inte men det kanske är FormFix kudden. Något som jag märkt väldigt tydligt är att Smulan verkligen blir glad av sin pappas röst. Det blev cirkus inne i magen när Rikard kom hem från jobbet igår och började prata, sen var det föreställning där inne hela kvällen.

Jag hoppas verkligen att det kommer ett brev från barnmorskan i morgon så jag får komma på någon kontroll snart. Det skulle vara så kul och kännas ganska skönt att få kolla upp allt. Hörde dessutom att det var en ny barnmorska så det kan ju vara trevligt att få se vad det är för en människa.

2 kommentarer: