måndag 10 januari 2011

Mina ben är i himlen

Inte så bra bild kanske men man ser att jag har fått ett par underbara mjukisar med mig hem från stan idag. Dessa supermjuka, ekologiska bomulls mammamjukisar har en hög mudd i midjan som man kan vika ned om man tycker det är skönare. Men den är så mjuk att det är bara skönt att ha den uppe nu när magen börjar växa. Perfa sen då man inte är gravid mera att kunna vika mudden och fortsätta använda byxorna.

Magen är i vecka 23 nu och bebisen har varit lite lugnare och inte sparkat lika hårt de senaste dagarna, men jag har börjat få mer sammandragningar igen. Sover tyvärr asdåligt på nätterna och är som ett lik då Folke vaknar på morgonen. Har ofta ganska ont då jag vaknar och är stel som en djupfryst fläskfilé, men världens bästa Rikard kliver upp med Folke då han kan och jag får då vila/sova nån timme och då känns det mycket bättre. Ska beställa en sån där gravid/amningskudde som jag tror kan hjälpa mig sova lite bekvämare och  bättre. Och som jag sedan kan använda då jag ammar, myser i soffan eller då smulan ska börja sitta. Har en sån här sedan jag ammade Folke och den är helt ok, men den har som tappat sin puffighet lite. Och den går inte att veckla ut och använda redan innan för att kunna sova bekvämt som den jag tänker beställa. Sen tänker jag att det kan vara händigt att ha en till då man tvättar eller ha en på övervåningen till nattamningen och en i soffan till dagamningen. Eftersom jag planerar att amma ungefär lika mycket/länge som med Folke så vet jag att jag behöver amningskudde, annars går min rygg av. Minns också att Rikard uppskattade kudden när han satt med Folke och även min mamma som har värk och annars inte skulle orka hålla en bebis så länge utan stöd.

Jajja nog tjatat om detta nu. Ska ta någon dag och kolla upp vad vi har för bebis saker och var i hela friden de är någonstans. Fast det känns som att det är så sjukt lång tid kvar till smulan ska ut, kan det ju vara bra att kolla upp lite saker. Så man kan känna att man har lite koll på läget, att man fattar att det snart bor två barn i detta hus. Overkligt, men underbart!

3 kommentarer:

  1. Jag har också sådana mjukisar. Använder dem varje dag. Så jävla sköna! Bra köp :-)

    SvaraRadera
  2. Min fina lisa med den finafina magen och dom fina röda byxorna. Saknar dig!

    SvaraRadera
  3. Susanna - Jag får nog lov att tacka min snälla sambo för dessa. Låter bra med fler goda omdömen! Tack!

    Linda - Saknar dig väldigt mycket. Lova att du hör av dig ifall du ska neråt, så vi kan ses och prata och kanske fika och så. KRAAM!!

    SvaraRadera