tisdag 8 november 2011

AJ!

Tack ringsjalen för att du underlättar lite.

Jag har fåt galet ont i ryggen!! Jag vet att det beror på tung bebis som helt plötsligt ha börjat vilja bli buren lite mer. Hon ammar ju rätt mycket också eftersom hon fortfarande inte vill äta mat och då sitter man som en räka. Jedra dålig hållning har jag också.


Åkte till Linda som har Livskraft i Högbyn och fick massage igårkväll så det känns bättre nu. Men jisses vad ont det gjorde på några fläckar, ont men skönt. Köpte klippkort och ska försöka pyssla om min rygg lite bättre.

6 kommentarer:

  1. Krya på dig och ryggen. Toppen med massage regelbundet, man ska va rädd om lilla kroppen (och knoppen!) Stora kramar.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag har följt din blogg lite till och från "i smyg". ;-) Jag letade tips för att motverka foglossningssmärtor när jag var gravid och hittade hit. Hade rätt stora problem och satt mest stilla eller hoppade på kryckor. Började redan i vecka 12 så när väl ungen ploppade ut så hade jag inte så mycket muskler kvar. ;-)

    I vilket fall så vill jag tipsa om en ergonomisk sele, vävd bärsjal eller kanske en mei tai som belastar båda axlarna istället för bara den ena (som en ringsjal gör). Min lille kille som är 5,5 månad nu och ganska kinkig, sitter ofta i sele eller mei tai på min rygg om dagarna. Tungt i längden men jag skulle nog inte orka om han satt på ena sidan.

    Jag har provat både ringsjal, bärpåse, elastisk bärsjal, sele och mei tai (som jag har sytt själv till mig och vänner). Mei tai:en tycker jag avlastar bäst, tätt följd av selen (en Manduca).

    Hoppas din rygg blir bättre!

    Kram, Pernilla

    SvaraRadera
  3. Lindy - Tack vännen! Känner mig super nu, det var precis vad min kropp behövde.

    SvaraRadera
  4. Pernilla - Jag blir så glad när läsare skriver och ger sig till känna, tack!

    Tack för dina tips, du har så rätt. Ringsjalen är inte det ultimata när man ska bära, men jag hade precis fått tillbaka den av en vän och ville prova lite när jag plockade bort disken. Annars använder jag min vävda långsjal, min mei tai och min beco sele (har även en trikåsjal, men Flora har blivit för tung för den nu). Tycker om att varva dem lite beroende på vart jag bär och hur länge jag ska bära.

    Min son var ett heltigenom ett sjalbarn då han fick panik om man inte bar honom dygnet runt första tiden, så då köpte vi på oss en massa olika ergonomiska bärdon. Sprade dem bästa för att sjalmysa med lillasyster, men hon har inte haft ett lika stort bärbehov (hittills), så jag har bara nöjjesburit henne.

    Tack så mycket för din kommentar, upskattar kloka råd! Kram!

    SvaraRadera
  5. Hehe! Jag predikade för en redan omvänd.

    När jag kollade lite mer noggrant så hittade jag dina kategorier och såg att du hade en hel kategori med tygblöjor och bärsjalar. :-P Sorry.

    Det är i alla fall härligt att bära barn. Jag saknade så att bära min dotter när jag hade foglossning med lille sonen. Är i startgroparna att skaffa en bärjacka nu...

    Kram, P
    ----------
    Lärospån / Educational splinters
    http://larospan.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Köpte sjal redan innan första barnet, då jag hade läst mycket om nära föräldraskap osv. Tack och lov för det, eftersom han skrek och behövde mycket närhet. Så man kan säga att jag alltid varit en sjalmamma. =)

    Men fortsätt att predika, det finns garanterat fler föräldrar där ute som behöver höra.

    SvaraRadera