söndag 23 januari 2011

Kall dag, med lite ved...


Idag är det fint ute, men kallt. När jag kom ner i köket så kände jag att det var ganska svalt i huset också. Efter ha tänt några lampor och klätt på mig så gick jag ned i pannrummet. Snälla Rikard hade fixat i ordning en brasa i pannan så jag behövde bara tända den. När elden tagit sig och jag tänkte slänga in mera ved i pannan så ser jag att det är slut. Vi har gigantiska vedsäckar som man måste hämta med traktor så det krävs lite planering och känsla för att lyckas. Jag är helt värdelös på att precisionsköra, speciellt såna dära asstora mackapärer. Ett, två varv runt lägdan är väl inga problem men lyfta in en vedsäck genom en liten port törs jag inte öva på idag. Så vi får nog ha det lite halvsvalt i huset istället. Hittade ett par sprillans nya raggsockor av ull i garderoben, så jag klarar mig nog till Rikard har slutat jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar