tisdag 25 januari 2011

Att få amma sitt barn, även fast man inte är hemma!?!? Får man det?

Är det något man ska behöva fråga om lov eller? Att amma offentligt, att någon kanske råkar se lite, lite hud. Det har helt plötsligt blivit för vulgärt och snuskigt. Mammor som ammar kan ju stanna hemma tills de slutat att mata sitt barn på ett naturligt sätt. Jag blir så arg när jag tänker på det, när jag tänker på vad folk tycker och hur de uttrycker sig. Men att det ska finnas tidningsomslag i kön på mataffären med helnakna damer är helt okej och inget som stör. Eller stora affischer med bikinimodeller vid vägarna som fått människor att köra i diket, är ju bara normalt.

Eftersom jag inte ha kunna skriva det bättre själv så hoppas jag att ni går in och läser detta som Clara har skrivit. Det är så klockrent och fantastiskt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar