måndag 17 januari 2011

FormFix kudden

Den sidan med bomullstyg.

Den andra sidan av frotté.
Åkte in till stan idag och hämtade denna kudde. Är mycket nöjd med färgvalet. Den är sådär fint lavendellila och inte skrikig men ändå inte trist. Den går att böja ut nästan helt rak och är mycket mjukare och mer formbar än den gamla vi har. Men den luktar väldigt skumt, så jag tror att det är bra att ha den ett tag innan om man ska ha den till en bebis sen. Antar att jag kommer att tvätta den några gånger för säkerhetsskull eftersom den inte är ekologisk. Och en annan sak, den är nog lite större än den gamla och ändå var den gamla till tvillingar. Folke var helt lyrisk när jag packade upp den och skulle provligga i soffan. Han liksom lade sig i den som en fåtölj fast i soffan och tyckte verkligen att det var finnemang. Så i natt ska vi se om det går att sova bekvämt med den. Hoppas det!

2 kommentarer:

  1. Går det att ta av överdraget å tvätta? Inte behöver man väl tvätta hela kudden?
    Vart köpte du den? Jag behöver nog en sådan snart jag också..

    SvaraRadera
  2. Jäpp kudden kommer egentligen utan överdraget. Man väljer liksom till vilken färg man vill ha och då får man ett överdrag i den färgen. Under är kudden vit. Men själva innerkudden går att tvätta också om man vill. Jag köpte denna på www.stellaris.se men den finns på flera olika webshoppar. Det skiljer lite i pris.

    SvaraRadera