tisdag 1 februari 2011

Så tråkigt.....

Det är verkligen en tråkig vardag här just nu. Jag som var så sjukt trött igår hade tänkt att bota det med lite godis och en tidig kväll. Men när Folke hade sovit en liten stund så vaknade han och fick ett krupp anfall. Så hemskt! Jag med min onda rygg bar ned honom och gav honom en glasspinne då han hade lugnat sig. Han somnade i soffan och Rikard fick bära upp honom igen då vi hade vädrat ut hans rum ordentligt, samt pallat upp madrassen med en stor kudde. Det gick bara en liten stund så fick han ett anfall till och jag ringde sjukvårdsupplysningen eftersom Folke har aldrig haft sådär förut. Man blir ju lite rädd också då han hade lite svårt att andas. Men han somnade och vi avvaktade. Vaknade igen vid fem och fick ett nytt anfall så jag har bokat tid på VC inne i byn idag. Vet inte om det ger något men då får iaf en läkare kolla på honom.

Så typiskt att det skulle bli såhär nu. Folke som skulle vara en stund på förskolan för att ta om gruppbilden för hans förskola. Men han får lov att saknas på den detta år.

Själv har jag lite mindre ont men är fortfarande lika trött. Ska köpa ny glass som vi kan tröstäta tillsammans här hemma, så känns det nog lite bättre.

4 kommentarer:

  1. Men Lisa, vad himla trist. Jätteläskigt med Folke (hade krupp när jag var liten och minns det med fasa) och så foglossningen och allt på det. Hoppas verkligen att det vänder snart och unna dig sånt du mår bra av (om det är glass eller vad som).

    Stora kramar

    SvaraRadera
  2. Men lilla gubben! Hoppas det går (har gått) bra hos läkaren och att ni får en lugnare kväll/natt idag.

    SvaraRadera
  3. ÄlsklingsFolke! KRAM på er!

    SvaraRadera
  4. Tack för era fina kommentarer. Det gör så gott i hjärtat! =)

    SvaraRadera