onsdag 23 februari 2011

Ytterkläderna och en försäkring

Jag är och har varit så otroligt glad att jag kan ha min fjällräven dunjacka nu då vi haft så lång och kall vinter. Var orolig redan i höstas då jag fick reda på att jag var gravid hur det skulle gå med vinterkläder. Jag har också haft turen att hittat ett par av min brors gamla täckbyxor som varit några storlekar förstora så magen får plats. MEN, jag kände idag på min lilla promenad att det börjar verkligen bli trångt i dessa kläder. Förmodligen så är det nog ganska kallt här i minst en månad till, så jag får lite panik när jag tänker på det. Vad ska jag ta mig till om jag inte kan ha mina kläder? Hoppas att det blir en råsnabb vår eller att jag inte blir så stor helt enkelt. Jag har varken råd eller lust att skaffa mig nya gravidytterkläder bara för några veckor. Spar hellre pengarna till något roligare. Men nää, nu ska jag sluta tänka på det där.

Har iaf tagit mig i kragen idag och skaffat en sån där mamma barn försäkring. Känns mycket tryggt och bra då jag tänker på vad som kan hända och inte. Ungen kommer ju ändå att bli försäkrad förr eller senare så det är väl lika bra att göra det nu liksom. Fick prata med en gravid kvinna hos vårt försäkringsbolag som förklarade allt så otroligt bra så jag kände att det verkligen var rätt beslut och att vi inte slänger ut pengar i onödan på detta. Vi har trygghansa och jag valde den där försäkringen som kostar strax över tusenlappen och gäller från graviditetsvecka 26 tills barnet är 6 månader.

2 kommentarer:

  1. Skit att jag inte bor nära. Då hade du kunnat låna några gamla vinterkläder av mig. Har en jättefin jacka. Du får hojta om det blir kris så löser vi det.

    SvaraRadera
  2. Linda - Men så snällt! Vi får väl se hur det går. Tack! DU har ett hjärta av guld. Kram!

    SvaraRadera