onsdag 2 februari 2011

Bebis koll

Ja idag har jag dragit igång ett lite lätt påbörjat projekt här hemma. Jag håller på att kolla upp vad vi har för bebisprylar. Tänkte att det kan vara bra att veta ifall det är något vi kan gör oss av med eller om vi behöver skaffa något till Smulan. Vi har ju verkligen sparat ALLT, vilket egentligen är ganska onödigt, för det var en hel del saker som inte blev mycket använda.


Här har vi en sak som ska säljas, vår Emmaljunga vagn. Den användes i kanske 5 månader innan vi insåg att detta inte var vagnen för vår son. Fattar egentligen inte varför vi inte har sålt den för länge sedan. Men men, snart så ligger den nog på blocket. Jag har tvättat upp den och gjort den fin. Ska bara göra rent hjulen på den så är den som butiksny. I skrivande stund så ligger det en massa andra delar från vår andra vagn i tvättmaskinen och blir rena, den ska nog också ut på blocket inom en snart framtid. (är lite osäker på det än , men vi får väl se hur vi gör).



Här ser ni sånt som verkligen kommer att användas igen. Massor av små filtar och lite plastad frotté. Helt ovärderligt att ha många filtar. Nu hamnade de mesta färglösa på bilden, men de är bra ändå. Har monterat bort och ställt undan spjälsängen så i torktumlaren ligger det bla ett spjälskydd och lite annat smått och gott man kan bädda i en spjälsäng med. Jag vet att det kanske låter rubbat i vi tagit bort spjälsängen nu, då andra kanske precis har börjat fundera på att ta fram den. Men jag känner framförallt att jag vill slippa se den ett tag och att det känns som att den fortfarande är Folkes. Tänkte att om vi ta bort den nu så kan vi ta fram den och Folke kan få hjälpa till och bädda i den i slutet på April kanske. Så får det mera kännas som att då är det bebisens säng. Kläder och sånt orkar jag inte riktigt kolla upp just nu, det är ju ändå kanske 14 veckor kvar. Det kommer bara få mig att börja längta så mycket och det kan få vänta lite till. Vi har ju kläder så vi klarar oss, det är ju liksom inget problem. Eller ja om det skulle bli en pyttebebis, så får vi kanske skaffa några plagg i mindre storlek. Det minsta vi hade till Folke är storlek 56 på.

Det jag vet att vi kommer att behöva köpa nytt är en åkpåse, eftersom den ena vi har kommer att följa med ena vagnen då den är specialsydd för just den vagnen. Den andra vi har är en sån där billighets sak från Ullared som inte var så bra. Sen kommer vi att köpa en snuttefilt och förmodligen en skötväska också. Tror också att det kommer att bli några klädplagg eftersom det är kul att köpa det.

6 kommentarer:

  1. Men vad har ni tänkt ha för vagn? Tycker den nya var jättejättefin!

    SvaraRadera
  2. Bebis kommer att få åka i en annan Emmaljunga vagn. Vilken vagn menar du som den "nya"???

    SvaraRadera
  3. Jag menade den lilla:-) inte denna. Fast denna är oxå fin men tung. Vad ska ni köpa för emmaljunga?

    SvaraRadera
  4. Ja du menar bugaboo vagnen. Den är ju egentligen äldre än den svarta Emmaljungan. =) Och det är lite vemodigt att he bort den, men vi kan ju inte ha hur många vagnar somhelst. Det ryms inte och jag vill inte ställa ut någon i laggårn. Bebisen ska få åka i en Emmaljunga classic sport med citykorg.

    SvaraRadera
  5. Haha nää, man kan ju inte samla på vagnar :-P fastän det är lätt att bli beroende. Det är kul med vagnar!
    Aha! Men är inte den svarta en Emmaljunga classic sport? Eller är jag helt ute å cyklar nu?

    SvaraRadera
  6. Den svarta är en Emmaljunga sport combi. Classic sport har ett mindre och lättare chassi samt smala däck och stålvarukorg. typ lite mer gammeldags.

    SvaraRadera