lördag 26 februari 2011

Hej alla fina!

Haft en bra fredag och en hyfsad lördag (so far). Igår var jag till min barnmorska igen och det var en bättre upplevelse denna gång. Hon var inte lika stressad och hade tid att prata om allt mellan himmel och jord. (skriver mer om hur det gick sedan). Medan jag var där så fick Folke vara hos mormor och morfar och leka. Han ville inte följa med mig hem igen. Morfar är poppis! Sen på kvällen så var det äntligen dags för musikkryss på Bruksgodset. Tror nog att det var godaste maten hittills. Mysigt och lagomt. Vi kom tvåa efter utslagsfrågor, typiskt oss.

Idag är jag trött och leabrötten. Vaknade av att Folke var ledsen och kruppig i natt. Han var lite lugnare än förra gången så det var inte lika hemskt. Men det väser när han andas och han låter som en liten hund när han hostar. Hoppas, hoppas, hoppas att det går över snabbt och att han verkligen kan få vara helt frisk snart. Idag skulle jag köra lite storstädning var det tänkt. Och imorgon skulle vi ha ett gäng vänner på lunchbesök. Tyvärr så törs jag inte bjuda hit några nu då Folke har blivit sjuk igen, men städa ska jag ändå göra. Det är så dammigt och äckligt nu då solen lyser in och visar allt man inte vill se. Tar en liten paus nu för det blir så mycket sammandragningar, men snart så ska det blänka i vårt sovrum och vidare i huset.

4 kommentarer:

  1. Du är duktig Lisa och den coolaste snart 2 barnsmamman ever! Vi får kämpa tillsammans med våra magsmärtor :-)

    SvaraRadera
  2. Skönt att det kändes bättre hos BM. Som en hund, gulliga gulliga Folke. Hoppas han kryar på sig.

    SvaraRadera
  3. Linda - Vi kämpar tillsammans. Det gillar jag!

    SvaraRadera
  4. Hanna - Ja, det var verkligen skönt. Hon verkar otroligt duktig och har precis jobbat på förlossningen så det känns skönt att hon kan mycket om sånt.

    Man kan säga att Folkes hosta låter precis exakt som en hes dvärgpincher. (typiskt krupp).
    Kram!

    SvaraRadera