söndag 27 februari 2011

Våren är på G?


Idag är andra dagen i rad som temepraturen ligger på 0 ute. Det känns lite fuktigare och mildare i luften. Snön är inte sådär julkortsfluffig mera och det töar på vår bro, man kan se trallen där nu. Vi har ett helt gäng med galna talgoxar som äter som hästar ut fröautomaterna och sen slåss de lite med varandra i snön och sjunger en stund. Kanske är det lite vår på väg? Vi har kunnat ha fönster öppna i huset utan att det bli kallt inne, det är en av de bästa saker jag vet. Att vädra alltså!

Inatt har Folke hostat massor och fick lov att ta medicin närmare morgonen för han hade svårt att andas. Ska nog ringa BVC imorgon och höra vad sköterskan där har att säga om saken. Även fast R var världens gulligaste och gick och lade sig i Folkes rum inatt så jag skulle få sova lite i lugn och ro, så har jag ändå inte sovit bra. Fick ruskigt ont i ryggen av all städning igår, men jag får väl skylla mig själv. Känner mig ändå ganska pigg, så det ska nog gå bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar