söndag 27 februari 2011

Fler medel i tvättstugan


Kom på nu när jag var i tvättstugan och fifflade på morgonen att vi har ju några fler saker där som jag kan nämna. Ända sedan vi flyttade hit (tror jag?) så har vi helt plötsligt haft sjukt mycket ytterkläder. Och när de används blir de skitiga och behöver tvättas med jämna mellanrum. Har då hittat en kanon tvättmedel från neutral (mitten på bilden) som är specialanpassat för kläder som ska andas och vara vattentäta aka funktionsmaterial. Detta tvättmedel är ganska drygt och väldigt milt. Perfekt då man har barn och behöver tvätta overaller och överdragskläder titt som tätt.
Sen så har vi ju saker som behöver tvättas lite försiktigare, typ finkläder och sånt som ska handtvättas. Använder då Änglamarks Fintvättmedel (till höger på bilden). Detta tvättmedel är miljövänligt, milt och har ett bra pris.
Till sist så har vi en flaska sköljmedel (till vänster i bilden). Detta är faktiskt sånt som jag är helt emot att använda, men ibland blir man desperat. Då det är svinkallt och torrt i luften blir allt statiskt här uppe i skogen. Har man då både katt och hund så kan man ju räkna ut hur det blir. Djurhår på allt! Det slekar sig fast och man blir galen på att se det överallt. Så det händer att det kommer en skvätt sköljmedel i tvättar som innehåller vissa plädar och prydnadskuddar, samt halsdukar, mössor och säkert något annat som jag inte kommer på. Men detta sker med undantag kan jag lova. Och då används parfymfritt, milt och miljövänligt sköljmedel från Änglamark.

Alla dessa tre medel används inte särskilt ofta överhuvudtaget. För vi är mycket nöjda med de vardagsprodukter vi använder, tvättnötterna och det parfymfria tvättpulvret från OCEAN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar