söndag 6 februari 2011

Sockerbagaren i farten





Ja då har bagaren varit i farten igen! Han har bakat världens sötaste små maränger. Som sötsugen gravid mamma kan man inte bli annat än lycklig. Jag älskar hans tålamod och finess. Tror inte jag fått till dem såhär fina själv förut. Vi använder oss av ett gammalt recept som jag hittat i mammas receptlåda tror jag. Det är galet enkelt. Man tar tre äggvitor och 1-1½dl socker. Gräddas i ugnen på 100-125 grader i ca en timme. Jag brukar sänka graderna lite och ha dem inne längre för att de ska bli ljusa, sega och fina när man gör dem såhär små. Idag tog jag fram saker till en tredubbel sats och det går perfekt ifall man har varmluftsugn.

7 kommentarer:

  1. Omg! Gissa vad jag ska göra i morgon!! :) MUMS!

    SvaraRadera
  2. ser gott ut! tänkte höra med dig om du kan rekommendera något bra tvättmedel+diskmedel som är skonsamt både mot huden samt miljön? vad använder du?

    matilda

    SvaraRadera
  3. Tack för din fråga Matilda! Jag har svarat på din fråga i inlägget ovan. Jag hoppas att du är nöjd med svaret, annars får du fråga lite mera. =)
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  4. tack för ett bra inlägg! nu ska det bli inköp av ecover och ocean! återkommer om jag har fler frågor :)

    matilda

    SvaraRadera
  5. Stephanie - Ja väldigt mumsigt! Nästan farligt gott, lätt att äta för många åt gången.

    SvaraRadera