lördag 19 februari 2011

Vattnet är slut i kranen...


Sov nästan inget i natt. Smulan har sparkat mig så hårt att jag har jätte ont på höger sida. Tydligen klev grabbarna precis upp när jag hade däckat av uttmattning vid sjutiden. Jag vaknade till innan nio och blir ganska glad eftersom jag ser att Rikards planerade skotertur till rallyt inte verkar bli av, fast varför? Jo, det har varit så kallt att vattnet frusit och det är fortfarande kallt. CRAP! Första tanken blir lite panik eftersom jag behöver verkligen en dusch, fast egentligen ska jag ju inte göra något speciellt idag tror jag. Men sen då? Hur ska vi ge hunden mat (vi blandar alltid hans foder i vatten), han fick ta vattnet som blött upp stekpannan i natt. Så mycket nöjd hund! Kattens skål fyllde jag upp igår kväll så han klarar sig. Och som tur var ska man väl säga så har vi alltid en tioliters dunk i skafferiet med vatten för det är på tok för högt flourvärde i vårt kranvatten för ett barn att dricka. Jag dricker i princip alltid från den dunken nu också sen jag blev gravid för säkerhetsskull, så det sina lite snabbare där. Men har ringt grannarna och de skulle nog vara hemma hela dagen så vi kan hämta mera om det tar slut. Jag håller tummarna för att detta ska ge sig idag och att inget går sönder på köpet. Men man ska väl vara glad för vi har ju mat och värme iaf. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar