lördag 26 februari 2011

Besök hos barnmorskan

Magen 28+6.

Igår var jag till barnmorskan igen på vanlig kontroll. Denna gång hade hon mycket tid och var inte så stressad som förra gången. Nu känner jag att jag tycker att hon är en bra barnmorska. Vi hade tid att prata om en massa saker som hänt sedan vi sågs sist bla min tur akut in på förlossningen och hur mycket värre foglossningen har blivit m.m. Det var mycket skönt! Fick dessutom en massa bra tips mot den jobbiga halsbrännan jag dras med nu. Vissa dagar eldar det i halsen hela tiden, och man blir lite less på den där känslan.

Fick såklart höra Smulans hjärtljud och det slog snabbt 154 slag i minuten, så härligt ljud. Magen hade växt ganska mycket enligt BM och jag hade ett sf mått på 27cm. Tycker själv att det har blivit tvärtrångt senaste veckorna så det är kanske inte så konstigt. Blodvärdet var fortfarande lite lågt, men hade ändå blivit bättre. Nu låg det på 119 och jag får fortsätta att äta järntabletterna. Blodtrycket låg på 120/80, så det var ju bra. Samt att jag har enligt BM's våg nu gått upp 1kg. Jag frågade om det här med vikten och hon tyckte inte att det var något jag skulle oroa mig eller fundera över då magen hade växt så mycket. Enligt henne så mår bebisen väldigt bra.

Imorgon går jag in i vecka 30 och jag tycker fortfarande att tiden bara flyger förbi på tok för snabbt. Oj, oj, oj snart bor det en liten bebis i vårt hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar