torsdag 24 februari 2011

Ungen försvann!!!

Har precis varit och handlat lite mat med hjäp av Folke. Han har påpekat ganska mycket nu den senaste tiden att han kan gå själv och behöver inte åka i kundvagnen. Eftersom jag känner honom ganska bra, så brukar jag övertala honom att åka i vagnen ändå när jag är ensam med honom. Han vandrar annars lätt iväg helt obrydd om var jag befinner mig eller om hur sjukt farligt det är. Jisses, vem vet vad som kan hända. (och alla mina hemska mardrömmar när vi tappar bort honom och han aldrig kommer tillbaka).

Men idag tänkte jag att han skulle få en chans, så vi pratade i bilen om att han skulle hjäpa mig att bära saker och att han fick absolut inte gå ifrån kundvagnen. Jo tjena! När vi hade avverkat ungefär 3/4 delar av affären så var han ju spårlöst försvunnen såklart. Jag höll mig ganska lugn ändå och parkerade vagnen och började metodiskt gå runt bland hyllorna. Men efter ett tag så fick jag nog lite panik och tänkte börja skrika hans namn. Men då ser jag den där blonda, rufsiga kalufsen sticka upp bakom glassfrysarna. Där står han och diskuterar med en man från karamellkungen. Mannen försöker förklara att F borde nog inte smaka på godisar som legat på golvet. Jag rusar fram och tar tag i Folkes arm och pratar lite bryskt med honom så han ska förstå allvaret. När vi kommer fram till vagnen igen så ser han lite gråtmild ut. Jag frågar om han blev rädd och han svarar att det blev han. (vet dock inte om jag ska tro på det). Jag frågar om han vill åka i vagnen nu då och jo det ville han. Puh! Sammanlagt så kanske han var försvunnen i typ tre minuter, men det är hemskt ändå. Jag hoppas han kanske blev lite rädd ändå så han kommer ihåg det och det inte behöver hända igen.

4 kommentarer:

  1. Men Folke! Herregud, skrämma slag på mamma.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju inte första gången han försvinner direkt. (du kanske minns UH redan då han var liten bebis) ;-)

    Alla hans livsfarliga äventyr har nog fått mig att se ut som en ganska slapp morsa. Har nog lidit av blödande magsår konstant annars. Tokunge!!! Jajja, han sitter just nu och ser på barnpogram hemma i vår soffa och det är ju huvudsaken han är hemma och hel. =)

    SvaraRadera
  3. huu dom kan dom små liven!!!! Tyra skrämde livet ur oss i turkiet när vi fick samtal från bamseklubben som berättade att hon hade stuckit från dom och satt ensam vid havet och lekte. En mamma såg en ensam liten blåklädd smurf (och som själv hade barn på bamseklubben) reagerade och gick upp med henne. Jag kan få panik bara jag tänker på det!!!

    Hoppas ni får en trevig helg med mkt mys!!

    SvaraRadera
  4. Sara - Men så hemskt. I ett främmande land. Jag skulle nog få panik resten av resan. Vad skönt att den där mamman fixade så allt gick bra.

    Trevlig helg till er också! Kram!!

    SvaraRadera