söndag 20 februari 2011

Fortfarande inget vatten

Nu tror vi att vi kanske vet på ett ungefär vart det kan ha frusit och blivit stopp. Så vi jobbar på att försöka få lite värme på plats, om det nu går. Har precis kört en oldschool diskning, men två hinkar. Det är helt galet vad mycket vatten man gör av med i ett hem utan att tänka på det. Spola toan, tvätta händer, borsta tänder, mata djur, diska disk, koka te och torka rent överallt m.m. Det går åt otroliga mängder. Igårkväll åkte vi till mina föräldrar och gjorde middag för att slippa disken och jag fick även duscha så jag kan känna mig som en människa. Det är lustigt att jag har aldrig förr varit så törstig, eller sett så mycket dynga i huset som jag skulle vilja torka bort. Jag skulle också vilja tvätta massor av tvätt och kanske ta ett bad.....

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det helt otroligt vilka vattenmängder man gör av med utan att tänka på.
    Men värst är det ändå med elen. När den "går" och det blir helt tyst och man kommer på sig själv med att behöva el till ALLT.

    Jag skulle vilja leva på 1800-talet. Just for a week or two :) Skulle va "kul" att testa iallafall.

    Hoppas ni får igång vattnet snart!

    SvaraRadera
  2. Linda - Ut å tälta lite med dig!! =) Vi har ju sån tur att bo på jordbruk så vi äger några elverk. Tröttnar vi på att vara utan el så drar vi bara igång ett elverk och så är det fixat. Mycket skönt att det problemet går så lätt att lösa. Vi har tyvärr större problem med vattnet. Inget vatten blir det idag heller. Hoppas att det kanske kommer imorgon.... =(

    SvaraRadera