fredag 11 februari 2011

Fyndad citykorg



Jäpp, här är den! I kärlekens färg ska Smulan få färdas. Jag har ju trånat efter en röd vagn sedan Folke var i magen och nu lyckades vi hitta denna helt obegagnade citykorg till minipris. Har bäddat provisoriskt för att se om det funkar. Fick ett helt fantastiskt lammskinn av min mamma från en lokal affär. Just detta skinn är försett med en dragkedja och snören så man kan använda det i en bilstol eller sittvagn utan att behöva göra hål i det och självklart babysäkert utan gift. Kudden och det lilla täcket sydde jag av stuvbitar till Folke för att ha i vagnen strax innan han föddes och det passar nog perfekt till Smulan i sommar. Resten av vagnen är inte hemma än, eftersom vi har helt enkelt beställt en ny. (jag vet, inte så miljösnällt utav mig men ibland får man vara ego). Det är iaf en Emmaljunga classic sport i färgen navy. Så sittdelen kommer ju att vara marinblå. Jag är less på svart och ville ändå ha en ganska mörk och stilren färg så det fick bli en marinblå.


Precis såhär ser resten av vagnen ut. Bild lånad här.

Den svarta Emmaljungavagnen blev såld på en kvart ungefär. Helt otroligt! Men det känns bra att den får göra nytta hos en annan familj. Bugaboo vagnen är fortfarande kvar, men det är många som hört av sig så det åker nog snart också.

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅ va fin den var!

    SvaraRadera
  2. Mmm, mycket nöjd med den röda färgen. Hoppas att det ska kännas så smidigt att köra med den som det ser ut.

    SvaraRadera
  3. Jaaa, en äkta Lisa-vagn!!!! :)) Jättefin!

    SvaraRadera
  4. Linda - Ja, den där svarta var nog inte riktigt meningen att vi skulle ha. =) Det här känns ju verkligen mer som vår familj. (hahaha)

    SvaraRadera