tisdag 1 mars 2011

Snart är jag VAB mästare!

För att göra en lång historia kort så är Folke väldigt förkyld igen. Han fick ju lite krupp på natten mot lördag och efter det så har han varit ganska så dålig, med hemsk hosta och lite feber. Ringde BVC på måndag och hon tyckte nog att jag skulle prata med en läkare för säkerhetsskull. Åkte in och fick träffa en stafettläkare som kollade att allt faktiskt var okej. Folke har bara otur just nu kan man säga. Han fick en annan medicin utskriven som vi kan använda och jag kan säga att efter en slurk så blev det genast mycket bättre. Dosen som skrevs ut var att man ska ta en viss mängd 3-4 gånger per dygn, men eftersom detta läkemedel innehåller rätt skumma saker så tror jag nog att vi försöker låta bli så mycket som det bara går. Men skönt ändå att man känner att det hjälper då det blir sådär jobbigt.



Gårdagen blev en massa väntande på samtal och sen boka tid hos läkaren på förmiddagen. Mellan alla samtal så tyckte nog Folke att vi hade på tok för tråkigt, så han fick baka en sockerkaka. Efter läkarbesöket så kom R och hämta upp Folke på VC och jag åkte raka spåret till stan för att hämta ut medicin och göra lite ärenden och handla mat. Kan säga att den stund vi fick lov att vänta på apoteket på vår VC (som efter lååång väntan bara hade ena delen av F's medicin) slet ganska bra på mina onda fogar då jag fick lov att hålla Folke i famnen. Skulle tippa på att han väger närmare 20 kg med alla ytterkläder på. AJ! Och sedan springa på stan fram och tillbaka gjorde inte saken bättre. Och när jag väl kom på COOP för att handla så lyckades jag få en sån där bäg kundvagn som hela tiden drar åt fel håll. När jag kom hem lagom till middagen var jag helt slut, fast jag egentligen inte hade gjort särskilt mycket alls. Ungen somnade sittandes i soffan 18.00 och jag satt och tryckte i mig mackor och tvingade ögonlocken att hålla sig öppna så jag fick se Familjen Annorlunda. SLUT!
Nä, inte riktigt. Men vi gick och lade oss och Folke hostade halva natten. Men nu var det en lättare hosta så han vaknade aldrig till själv. Bara jag som låg vaken och lyssnade på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar