söndag 15 maj 2011

Övertid

Ja, så var man ju officiellt inne på övertid i denna graviditet. Idag går jag in i vecka 41 och det känns väl sådär. Det är lite både och... Jag är riktigt döless på att vara gravid, men ju längre jag är det det desto mer hinner vi i vardagsrummet. Och nu då både Folke och R är skapligt förkylda är det nästan skönt att man inte behöver akta en bebis mitt i alla baciller.

Jag tog bort den där lilla bubblan med bebisen i på sidan av bloggen. Den började visst att räkna om från början och visade att jag hade 40 veckor kvar... vill inte se sånt nu.

Eftersom man numer får ha mobil på vårt BB så lovar jag att uppdatera här så snabbt jag orkar då Smulan tittat ut. Men jag kan ju inte lova när det blir. Från och med imorgon har jag tagit föräldraledigt så jag hoppas verkligen att det blir föräldraledigt på riktigt snart.

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det drar igång snart!!! Jag vill grina bara jag tänker ordet övertid. Man hänger ju fast sig lite vid BF-datumet även fast man säger att man aldrig kan veta.. Innerst inne vill man ju inte veta av att det kan bli så:) /Sara

    SvaraRadera
  2. Det värsta är att jag har min nästa tid hos BM den 25 maj. Jag vill inte ns skriva in det i kalendern. Jag gick ju över med Folke också, men det var bara tre dar. Jag kanske är en sån där som är gravid länge helt enkelt. Och i ärlighetens namn så känns det rätt bra att det inte är någon bebis här än, eftersom det hostas och snoras en hel del. =)

    SvaraRadera
  3. håller tummarna! :)

    SvaraRadera
  4. Sv: Vi bor ju som sagt 10 mil ifrån övik så det blir lite krångligt för sambon om han ska ta sig fram och tillbaka då han inte har körkort. Men vi får se hur det blir, om jag föder där eller någon annanstans :)

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig och undrar hur du har det och om bebisen kanske har tittat ut nu? Kram!

    SvaraRadera