torsdag 5 maj 2011

Föräldraledighetslunken

Ja, jag har nog redan gått in i den där lunken man får som föräldraledig. Liksom, man kliver upp och tar dagen som den kommer. Idag skulle egentligen Folke vara på förskolan en stund, men näää. Han får vara hemma och mysa med mig. Vi får se om han kanske går dit en stund nästa vecka. Tycker det är så härligt att vara med honom nu, speciellt då jag inte har det lika hemskt med foglossningen nu. Sen är jag lite halvnojjig över att han ska hinna dra på sig något dryg förkylning igen. Vill att vi ska få vara friska nu då det närmar sig för Smulans ankomst.

En annan fantastisk sak är min kära pappa. Idag fyller han år och han står redan med jobbarkläderna på och funderar i vårt vardagsrum. Jag är evigt tacksam!! Folke ska få baka en liten födelsedagskaka åt sin morfar så vi kan fira lite lagomt sådär.

I natt var det inga förverkar så jag är inte lika öm i magen, men innan jag somnade igår så kändes det nästan som att Smulan skulle bryta sig ut ändå. Ajaj! Det ska verkligen bli spännande att se vad den där bebisen är för en lite person.

Nä nu kanske man ska dra på sig något annat än nattlinnet och torka av frukostbordet. Ha en fin dag allihopa!!

4 kommentarer:

  1. Hur länge är det kvar nu enligt BF? vilket datum är ni beräknade? babytickern har ballat ur där till höger och visar 271 dagar och så länge hoppas vi väl inte att det ska vara kvar va;)
    /Sara

    SvaraRadera
  2. J fyller också år idag :-)

    Vad skönt att foglossningen gett med sig lite! Hoppas du får ta det ordentligt lugnt nu och samla kraft tills det är dags.

    SvaraRadera
  3. Sara - Tror att det ska gå att klicka på babytickern för att få fram andra fakta. Men annars är det 9 dagar kvar. BF är 14 maj enligt RUL. Så det börjar närma sig! =O)

    SvaraRadera
  4. Susanna - Ja, det verkar vara otroligt många som fyller år i maj. Jag har hela familjen och halva bekanskapskretsen i maj tror jag. Och o ja, jag är otroligt tacksam över att foglossningen har ruckat till sig lite. Det underlättar ju både för humöret och orken. Hoppas att dina fogar inte börjar bråka för mycket nu.

    SvaraRadera