lördag 7 maj 2011

BB-väskan


Tänkte att jag skulle skriva ned vad vi har packat med oss till BB. Förra gången hade vi verkligen inte med oss mycket alls, kanske tandborste, sjal, kläder och kamera. Men då blev väskan packad precis innan vi åkte in för jag aldrig orkade ta tag i det hela innan (gillar inte packning). Denna gång har jag redan packat nästan allt så vi inte glömmer något eller slipper bry oss om det, då jag har aningar om att det kommer att vara mer bråttom in. Har ju både storebror och hund att ordna med denna gång så det kan vara skönt att slippa tänka på vad som finns med till sjukhuset. Har packat det som är till Smulan i skötväskan och det som är till oss vuxna i den lilla ryggsäcken.

Till bebis:
  • 3-4 klädombyten.
  • Pyjamas
  • Ytterkläder, overallen och mössa.
  • Snuttefilt (som är en present från storebror)
  • Större filt
  • Blöjor
Till mig själv:
  • Något gott och lätt att äta och dricka under förlossningen ifall någon av oss skulle bli hungrig eller trött.
  • Amningskupor och mjölkuppsamlare.
  • Sköna trosor och stora bindor
  • Mjukiskläder, linne, amningstopp och någon stor och skön tröja.
  • Hårsnodd och läppcerat
  • Necessär med tandborste, tandkräm, schampo, duschcreme, lotion och ansiktskräm.
  • Tofflor
Sen ska ju så klart kamera och mobilen med, så vi kan fota och ringa. Babyskyddet får antingen sitta i bilen eller så får R ta det med sig när han hämtar hem oss. Räknar med att inte stanna där speciellt länge så därför tror jag verkligen inte att något mer behövs. Får jag tid över så tänker jag helt enkelt försöka sova.

2 kommentarer:

  1. Shit det är verkligen dags snart!! Hoppas det blir tidigare, att det går lätt, smärtfritt ( we wish) och lagom snabbt. Kram och ha en fin dag!! /Sara

    SvaraRadera
  2. Sara - Ja, man får nästan tänka sig för nu så man inte hittar på allt för invecklade saker. Har även packat en liten påse till Folke för att mina föräldrar lätt ska kunna rycka in och hämta honom ifall det behövs. Och ja, det skulle passa väldigt bra att bebis vill titta ut strax nu då jag sovit så bra flera nätter i rad. Känner mig strak och bra. Det skulle vara väldigt fint om det ville gå lätt, smätfritt och lagomt snabbt! Precis vad jag ansökt om =O)

    Kram! Ha en fin dag ni också!

    SvaraRadera