måndag 28 mars 2011

Smulans första kläder!

Idag hade vi tid på socialkontoret för att skriva på papper om delad vårdnad och faderskap på lilla bebisen. Vi valde att göra bort det innan bebis har kommit ut för att slippa boka in någon paniktid under de tio pappadagarna. Nu är allt klart och ligger och väntar på Smulans personnummer, vikt osv. Skönt! Då vi ändå var i stan så passade vi på att göra några ärenden. Vilket är ganska jobbigt nu då jag har så ont och dessutom får rejäla sammandragningar då jag rör mig. Jag hade spanat på lite nya barnkläder på Lindex hemsida tillsammans med Folke och han pekade klart och tydligt på två tröjor som han tyckte var fina och ville ha. Så nu är de inhandlade.


Två ekologiska t-shirtar med ankare på. Enligt Folke ska man ha såna tröjor då man ska fiska gädda till sommaren, mycket viktigt.

Vi var även en snabbis och fikade och då slank vi in på H&M. Där köpte R Smulans första kläder. Helt makalöst små och söta.


Två ekologiska kit i grönt och rosa samt en tunn bomullsoverall att ha som ytterplagg första resorna. Overallen är inte i ekobomull men jag tänker att vi får tvätta den några vändor och bebis ska ju inte ha den direkt mot huden. Den var så mjuk och härlig i kvalitén och den hade ju praktiska små fötter. Detta blir nog perfa att ta med till BB. Ska fixa fram några småstrumpor och nån mössa också. Förmodligen blir det till att köpa en ny mössa eftersom de Folke hade denna årstid är ganska stora.

Detta känns för övrigt väldigt spännande och overkligt men helt fantastiskt!!

16 kommentarer:

  1. Är heldressen också från HM? Den var snygg tycker jag, och vi lär väl behöva något liknande..

    Folke kommer vara assnygg när han fiskar gädda i sommar! I somras fick vi gammelgäddan på kroken (den var helt sjuuukt stor), men den lyckades bita av linan innan vi fått upp den. A blev så skräckblandat förtjust av allt sprattlande vid vattenytan att han ställde sig upp i den lilla ekan :-)
    Vi hänger en del i norr om somrarna. Å, jag längtar!

    SvaraRadera
  2. Jäpp, heldressen är också från H&M. Kostar 129kr.

    Var i norr hänger ni då? =)

    SvaraRadera
  3. Det är så mysigt att handla till bebisen=) vi har kunnat plocka fram en hel del som Tyra hade. På så vis är det ju praktiskt att veta att det är en till tjej som jäser i magen.

    Skönt att ha dom där pappren klara och påskrivna. Vi gjorde likadant med Tyra, direkt efter ultraljudet bokade jag tid men denna gång behövs det ju inte eftersom vi är gifta och då är ju Jimmy automatiskt pappa. Är inte det lite lustigt=)
    Det är väl lika s"tor risk" att det är någon annan som gjort "hole in one" vare sig man är gifta eller sambo? =D

    Sara

    SvaraRadera
  4. jättesöta kläder!

    sv: tack så mycket för grattiset! kul, då är jag beräknad ett par veckor efter dig bara :)

    SvaraRadera
  5. Sara - Vi kommer att använda alla Folkes kläder oavsett kön på bebben. Han hade fina kläder som passar vilket barn som helst. Vi köpte dessutom med flit ganska mycket unisex till honom just för att vi ville ha det så. Men det är ju såklart kul att köpa lite som blir Smulans egna kläder också. Dessutom äger vi inte ett enda plagg i storlek 50, eftersom vi visste att Folke vara ganska stor. Men nu vet vi ju inte, det känns som att denna blir nog lite mindre. Plus att det är en helt annan årstid. Så det funkar inte riktigt med allt.

    Och JA, det är lite komiskt med de där papperna som ska skrivas på. Egentligen borde väl alla skriva på dem eller?? Och det där datumen som står att bebisen blivit till...haha. Jajja, nu är det gjort iaf. =)

    SvaraRadera
  6. Naaa så fina kläder! Jag vill snusa bebis! Herregud vad jag ska snusa bebis!

    SvaraRadera
  7. Smulan :-) det blir en flicka då antar jag, då du också köpt rosa, inte för att killar inte kan ha rosa men. Spännande tid framöver! Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Linda - Det ska väl kunna ordnas! =)

    SvaraRadera
  9. Anonym - Vi vet inte könet och det är pappan som köpt kläderna. Antar att han tyckte det rosa kittet var fint bara. Ja det är väldigt spännande! Tack!!

    SvaraRadera
  10. J är från Umeå, så där är vi ju en del. Men vår sommarpärla ligger utanför Skellefteå. Norrlångträsk. Där vill jag helst vara hela sommaren.

    SvaraRadera
  11. Susanna - Men vad härligt! Det är fint runt Ske-å, så jag förstår att ni vill vara där. På med myggoljan bara! =)

    SvaraRadera
  12. Ja oj så fint det är i skellefteå. Jag är inte partisk ;-) då bor vi nästan grannar då susanna. Jag bor i storkågeträsk.

    SvaraRadera
  13. Jag tycker folke har bra smak!

    SvaraRadera
  14. Linda - Förstår att du gillar Ske-å. Och ja, jo vi tycker väl också att Folke har bra smak. Men han är väl ganska påverkad av oss så det är ju inte så konstigt.

    SvaraRadera
  15. Klart man måste ha sjömanskläder då man ska fiska. Freja är lite insönad på fiske till sommaren så vi måste nog köpa oss en båt.

    SvaraRadera
  16. Ja en båt är kul att ha! Jag har en liten och den är perfa för lite fiske med ett barn. R har en större så är rätt bra då man vill åka en bit och göra utflykter. Det är ganska mysigt, måste jag säga. =)

    SvaraRadera