fredag 6 maj 2011

Mysardag

Gu vad vi laddar inför lilla Smulans ankomst jag och Folke. Vi myser på så mycket det bara går. Idag fick vi dessutom åka iväg en sväng och mysa med en bebis och en storasyster. Vi blev bjuden på lunch och lite fika och det är grymt skönt att bli lite bortskämd med mat och lekkompis en stund. Jag är så otroligt trött fast jag tycker att jag sover rätt så bra egentligen.

Idag fick R lov att köpa ett nytt paket med Losec till mig för jag klarar verkligen inte av halsbrännan mera. Jag som tänkte vara lite snål och hoppas på att jag skulle orka hålla ut innan bebis kommer. Men det går inte! Jag får verkligen halsbränna av precis allt nu.

Vi åt middag med R's mamma och hon hade med sig ett helt fantastiskt lapptäcke till Smulan. Hennes moster har sytt det och vi fick ett då Folke var bebis i magen också. Detta är färggrannt och lite större och jag ska ta en bild på det imorgon så ni får se, nu är det för mörkt för att bli bra. Jag är så imponerad av detta handarbete!

Konstigt nog så känns det fortfarade overkligt att det strax är två barn i familjen, trots alla förverkar och buffande i magen. Men det är ju sant! Och det som egentligen känns mest overkligt är att det liksom kan ske i princip när som helst nu. Så det kommer verkligen att bli kul att få se vilken som blir Smulans födelsedag

7 kommentarer:

  1. Jag ÄLSKAR lapptäcken! Det är så mkt möda och kärlek och arbete som lagts ner i sånt och jag skulle vilja ha ett stort som överkast i vår säng. Inte ett Ellos-köpt utan riktigt handarbete.

    SvaraRadera
  2. Precis så känner jag också. Att det likosm ligger så mycket möda bakom så det spelar i princip inte någon roll i hur de ser ut. Det är den vackra tanken som känns såå fin! Jag skulle inte tacka nej till ett stort till vår säng heller. Men då skulle jag kanske vara lite intresserad av vilka färger som var med. Dessa små som är till barnen är ju bara roligare om de har skojjiga mänster och roliga färger.

    SvaraRadera
  3. Precis. Lite vill man ju säga till om då ;-)
    Jag tänker på ett stort gammalt amerikanskt hus med stora sängar med lapptäcken... Och en gammal amerikansk gungstol som står på den stora verandan.. Och mormor i huset gör alla handarbeten och bakar även byns godaste äppelpaj... Och detblir höst och man kryper under lapptäcket, blåser ut ljuset och sover gott innan man måste upp i ottan för att göra matsäck till ungarna som snart ska åka till skolan i den gula skolbussen... Ja, det är lapptäcke för mig! Ungefär. ;-)

    SvaraRadera
  4. Å vad du är romantisk Linda! Som en film nästan. :-)

    SvaraRadera
  5. Ja. Jag kanske skulle satsa på en filmkarriär ;-)
    Vad underbart fina dom är era lapptäcken!

    SvaraRadera
  6. Gör det Linda! Det skulle vara spännande tror jag.

    Och ja, de är verkligen fina små täcken. Och man blir så tacksam då man tänker på all möda bakom. =)

    SvaraRadera
  7. Men verkligen, jag vill bara lägga mig ner på ett täcke och mysa.
    Snart Lisa, snart kommer bebis!!

    SvaraRadera