måndag 30 maj 2011

Sjalpremiär

Sino i färgen havssäv. (ursäkta den extremt slarviga knytningen).

Idag (ikväll) blir Flora två veckor. Hon börjar vara mer och mer vaken och kräver då lite mer engagemang från oss. Märker på henne att hon gillar att bli buren och att vi är nära så hon ser, eller hör oss då hon är vaken. Hittills så har hon sovit lugnt i vaggan och vagnen, men det verkar som att hon vill ha lite mer kroppskontakt nu. För att hinna få i mig frukost, serva treåringen och fixa med tvätten så drog jag fram trikåsjalen i ren panik och kastade i en sur liten bebis. I samma stund som jag drog tyget över henne så blev hon helt lugn och somnade efter någon minut. Å jedrar vad mysigt det är! Känner på mig att detta barn kommer att bli sjalat en hel del framöver.

2 kommentarer:

  1. Jag får inte alls till det med sjalen. Däremot har lille H åkt lite i Manducan. Den gillar vi båda väldigt mycket!

    SvaraRadera
  2. Äh, spela roll! Huvudsaken man hittar något som funkar. Manducan är väl en kanonsele! Det här med sjal är nog en sån där svart-vit sak. Antingen funkar det och man gillar det eller så går det inte alls. Kan tänka mig att det är lättare också då man haft ett sjalbarn innan. Och jag ska tillägga att just den sjalen jag har på bilden är extremt lättknuten och sval. Alltså bra för stressade mammor som svettas mycket och har lite panik med att få i bebisen. =) Vi har ju också en sele men den ska vi nog ta fram då lillan blivit lite större.

    SvaraRadera