onsdag 4 maj 2011

Trött, fortfarande gravid med äckliga tvättkorgar och världens bästa mysunge!

Tiden bara flyger förbi mig! Jag hade gjort en liten att göra lista som jag skulle försöka beta av dessa dagar, men jag har knappt orkat/hunnit något.

Har fortfarande inte packat BB-väskan, men jag har allt tvättat och klart och fixat lite fika så det är bara att ta fram väskan och slänga ner det. Vi har dessutom inte lyckats hänga upp vaggan än.... vet inte varför det går så segt för oss. Eller kanske för att R jobbar som en galning både här hemma i vardagsrummet och på sitt jobb och jag inte är så god form att jag klarar att göra allt själv. Har dessutom haft väldigt mycket förverkar senaste 1½ dygnen och jag känner hur det liksom trycker på mer nedåt. Även fast jag sover som om jag vore död (då jag väl sover) så är jag galet trött nu. Gäspar, äter och dricker litervis med vatten. En dum sak som vi upptäckte i förrgår var att slangen från tvättmaskinen har hoppat ur avloppet och spritt vatten på golvet i tvättstugan. Jag som tvättat ganska många maskiner om dagarna nu, började ju såklart undra vart allt vatten tagit vägen . Har det bara dunstat eller? Nä, vi har ju tre stora tvättkorgar i tyg och de har stått som svampar med smutstvätt och sugit upp allt äckelvatten från maskinen. Så sjukt snubbigt! Men det är ändå bra så vi verkligen tar oss i kragen och tvättar all tvätt. Annars kan det lätt hända att vissa saker som inte används så mycket ligger lite väl länge i tvätten.

Älskar tv'n vi köpte och hängde i sovrummet. Det är så skönt att ligga i sängen med FormFix kudden och glo på något lättsamt tillsammans med Folke nu på kvällarna. Jag vill börja grina varje gång jag kollar på honom och bara stryka på hans mjuka armar, han är så fin. Man vill liksom verkligen suga på de här sista dagarna som det bara är vi i lugn och ro. Det mysigaste av allt är när han råkar somna och man helt plötsligt hör hur han andas sådär lugnt och får världens sötaste lilla plutmun.

2 kommentarer:

  1. Åh eller hur! Man vill bara gråta, äta upp dom, hålla om dom och aldrig släppa dom.
    Han kommer blir världens bästa storebror!

    SvaraRadera
  2. Mmm och än värre är det med alla dryga hormoner i kroppen som gör att tårarna forsar för minsta lilla. Sitter med ett paket näsdukar i fickan för jämnan nu.

    SvaraRadera