söndag 1 maj 2011

Bra kväll

Det är så otroligt lyxigt ska ni veta, att bo som vi gör!! Vi bor mitt ute i tjotta, men har ändå nära till de bästa grannarna. Igår hade vi knytkalas en bit upp på kullen och det var galet gott och trevligt (trots lite manfall). Barnen lekte sig döless och vi vuxna fick äta och prata och ha det gött. Jag fick sitta och bara ta det lugnt. Är lite extra trött idag, men glad och fortfarande mätt.

Idag på förmiddagen fick vi även besök av en kompis till Folke som har flyttat och hennes goa fina mamma. Det är verkligen något speciellt med dessa fina människor. De har ett hjärta av guld och det är så skönt när man hittar folk som man kan prata om allt mellan himmel och jord och bara njuta av sällskapet. Saknar dem sedan de flyttade, men jag är glad att de mår gott. Är väldigt tacksam över att de fortfarande åker ned hit lite nu och då så man får se dem.

Annars da.... lite kallt idag men vad gör det. Våren är ju här iaf och det blir en svag nyans grönare på gräsmattorna för varje dag som går. Snart spricker nog löven på träden också.

4 kommentarer:

  1. JA visst hade vi en mysigt lugn kväll igår! Alltid lika trevligt och lättsamt!
    Är så tacksam över att vi har så fina grannar här "på Myra"
    Ser redan fram emot midsommar!!! :o)

    SvaraRadera
  2. Men gud... Tack! Detsamma! Nu trillade en liten tår nerför min kind. Du är min favorit övikare <3

    SvaraRadera
  3. Grannen - Det var perfekt igår. TACK!! Jag ser också fram emot midsomar väldigt mycket. Hoppas bara på gött väder och inte allt för mycket mygg.

    SvaraRadera
  4. Linda - Tack, snyggo! ♥

    SvaraRadera