söndag 27 mars 2011

Jo det har nog börjat nu.... boandet eller vad man nu vill kalla det för.


Har tvättat små handdukar och ett lektäcke från IKEA. Tokbilliga handdukar för babykräk/amningsspill och skötbädd och en tunt täcke som är perfa att ha på golvet till bebis eller då man ska byta blöja m.m. Men eftersom de är från just IKEA så luktar de rena rama rävgiftet om dem och det är nog inte långt ifrån vad som verkligen finns i tygerna därifrån, så då vill jag hinna tvätta allt några gånger för att få ur det värsta innan Smulan ska få komma i närheten av det.



Har också hunnit plantera om två riktigt risiga orkidéer. Perfekt att ha i vårt sovrum eftersom jag aldrig kommer ihåg att vattna de blommorna. Ska bli spännande att se hur det ser ut ifall de vill blomma senare i vår. Minns inte vilken färg eller form de har.

Ute är R och Folke med stortraktorn och försöker flytta snömassor från gungställningen och sandlådan. Så kanske sandlådan töar fram om några veckor. Det snöpliga med just detta är att det snöar ganska mycket just nu. Men jag säger som gamm' folket brukar göra. Nysnön äter upp gammsnön!!

Känns ganska skönt att börja fixa iordning lite saker inför framtiden, så man kan få det lite enklare när Smulan tar upp all tid. Och eftersom jag är så ruskigt trött och har ganska ont är det skönt att göra småsaker lite pö om pö. Mitt mål är att inte behöva göra något speciellt efter den 22'e april. Då ska jag bara glo på R som renoverar vardagsrummet, mysa med Folke och vänta på Smulan! Bra plan va? =)

2 kommentarer:

  1. grattis till kommande bebis :) skönt att kunna förbereda lite. jag håller också på att tvätta bebiskläder och dylikt så att det ska vara klart tills bebis kommer, bättre att göra lite i taget än allt på en gång :)

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! =)
    Ja det är skönt att fixa lite (eller det mesta). Jag har ju skjutit på det lite eftersom vi velat fixa med annat, men nu känner jag att det börjar bli dags att ordna lite här. Snart bor det ju faktiskt en människa till i vårt hus. Och eftersom jag har lite jobbigt i min kropp så är det skönt att göra någon liten sak om dagen bara.

    SvaraRadera