tisdag 8 mars 2011

Gravid i vecka 31 (30+2)

Magen vecka i vecka 31 (30+2).

Nu har jag varit gravid i 30 hela veckor och det betyder ju att det i princip bara är 10 veckor kvar. Nu kan jag känna ibland att jag är en aning less på detta. Denna graviditet har varit ganska jobbig både fysiskt och psykiskt om man jämför med den förra. Denna gång har jag fått dras med de jobbiga illamåendet som höll i sig i ca 10-11 veckor, då jag kräktes varje dag och flera gånger om dagen också. När de väl gick över började jag att känna av foglossningen ganska ordentligt och det blir ju bara värre tyvärr. Har även ganska jobbiga sammandragningar som gör mig helt knäckt och till råga på allt så tycker jag att det är så svårt att sova. Detta gör mig till en surkärring vissa stunder på dagen och det gillar jag inte. Andra trevliga saker som jag nu är less på är halsbrännan och att jag har börja må lite lätt illa igen ibland. Jag har svårt att andas normalt och blir otroligt andfådd av minsta lilla, samt att det känns som jag brutit revbenen på båda sidorna när halva dagen har gått.

Saker som jag gillar med att vara gravid nu är att det är så otroligt mysigt när Smulan buffar och sparkar och jag funderar mycket på vad det är för en liten typ som ligger där i. Om h*n kommer att vara lik sin bror i både utseende och sätt eller om det kommer att vara raka motsatsen kanske. Jag är också väldigt hungrig jämt nu, vilket jag tycker är helt okej för jag gillar ju att äta. Vattutörstig är jag också, dricker otroligt många glas vatten om dagen och det känns som att allt går åt till bebisen, men vatten är gott. Jag är väldigt tacksam över att jag än så länge inte behöver ränna på toaletten jämt och ständigt och att jag inte behöver kliva upp på nätterna för att gå på toa än heller. Jag är också glad över att få vara med om detta en gång till, för det är ett mirakel att kunna odla en bebis i magen. Och att jag har världens bästa sambo och son som gör så gott de kan för att jag ska vara på bra humör. Sen är det ju ganska fint att ha en sån här bula på magen!

2 kommentarer: