söndag 20 mars 2011

Hos sjukgymnasten i torsdags

I torsdags hade jag fått en paniktik hos sjukgymnasten. Jag hade tur och fick träffa samma härliga kvinna som i december. Jag fick berätta hur jag kände mig och hur ont jag hade och hon förstod precis. Hon tog fram en TENS apparat och visa hur jag skulle kunna använda den. Vi pratade om det här med att man "måste" göra saker som inte är så bra för foglossningen. Tex då man har ett större barn, husdjur och annat som måste fixas och man är ensam vuxen hemma ibland. Även om det inte hjälper ett smack mot det onda så är det jätteskönt att bli bekräftad av proffs. Det känns liksom lite lättare att få förståelse av någon som vet hur det hela funkar. Hon sa dessutom att TENS apparaten kanske inte gav något, men att det kan vara skönt att ha den ändå just för lite avslappning och att kunna använda den då förlossningen startar. Hon sa även att jag måste vara noga med att vila mig på dagarna. Och då menade hon att jag skulle gå och lägga mig bekvämt i sängen eller soffan och verkligen vila kroppen ordentligt, gärna flera gånger om dagen. Jag har haft lite svårt för just det här med att gå och lägga mig, men jag får lov att skärpa mig med det. Har använt TENS apparaten några gånger nu och det hjälper lite för stunden tycker jag. Den gör så jag kan slappna av lite mer och då kan jag nästan vara smärtfri ett tag om jag ligger stilla. Förhoppningsvis så behöver jag kanske inte få ondare nu, att det liksom stannar på den här nivån. Och om jag skärper till mig ordentligt och vilar så kanske jag inte behöver vara helt slut på. Håller tummarna för att bebis i magen mår bra och att det skulle vara helt okej för min del om lilla Smulan kommer ut lite tidigare än vad som är planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar