onsdag 30 mars 2011

Vem bor i min mage?

Magen i vecka 34 (33+3).

Jag vill förtydliga att vi faktiskt inte vet vem det är som bor i min mage. Vi har ju så klart själva lite små funderingar om vad det kan vara för en liten typ. Har fått flera kommentarer och frågor om det är en tjej, eftersom det var en bild på rosa kläder här i bloggen. Men nej, vi vet faktiskt inte. Och jo, i detta hem får pojkar/män också bära rosa utan att det är något konstigt med det. Vi har alltid köpt saker vi gillar utifrån vår egen smak till Folke. Nu har han börja tycka lite själv och får välja så långt det är praktiskt möjligt. Vi kommer att göra exakt samma med denna bebis oavsett kön.

Vi gillar praktiska, roliga, ekologiska kläder till våra barn och vilken färg de har spelar absolut ingen roll alls. De ska vara sköna och bra helt enkelt! Vi har ju alla Folkes kläder kvar, precis alla. Så vi kommer att använda dem till detta barn också. Men vi vill även ha något som bara var Smulans också. Dessutom så är det precis tvärtom årstid så allt passar inte enligt temperaturen utomhus. Folke föddes den 19 november 2007 och då var det minusgrader och snö. Vi gick mot en vinter och kunde ha tjocka och stora kläder på honom. Han var dessutom ganska stor och det visste vi redan innan han kom ut. Denna bebis kommer ut mitt i våren och vi går mot en sommar, vilket betyder att det inte kommer att behövas lika varma kläder. Dessutom känns det som att denna bebis kommer att vara lite mindre.

Vi har heller inga namn bestämda ännu och det är nog så att Smulan kommer att få sitt namn när vi träffats på riktigt. Det vi kan avslöja är att det kommer att bli ett namn som passar in på en vanlig bonnläpp från norrland. Förmodligen att namn som passar bra ihop med storebrors namn också.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker det är så konstigt att folk förutsätter att det är en tjej bara för att det köpts rosa kläder. Tröttsamt!

    SvaraRadera
  2. Jag är uppväxt i en familj där både bror och far bar rosa. Och vår son har ju fått haft rosa också eftersom vi tycker att det är en fräsig färg. Gillar ju glada färger liksom! Men jag är ju medveten om att många tycker annorlunda. =)

    SvaraRadera
  3. Min son har fram till för typ ett år sedan velat vara tjej och nästan uteslutande klätt sig i rosa prinsessklänningar. Så jag är mer än väl medveten om folks fördomar. Tycker det är väldigt tröttsamt.

    SvaraRadera
  4. För han är en valp och kissar inne :P

    SvaraRadera
  5. Susanna - Ja väldigt tröttsamt är rätt ord. Vem vill inte piffa upp sig i en prinsessklänning då och då liksom. De är ju vackra! Folke har inga klänningar, men han är väldigt förtjust i Hello Kitty just nu. Så vi pratar mycket om henne.

    SvaraRadera