torsdag 31 mars 2011

Naturvaggan


Bild lånad här.
Efter att ha läst i Maries blogg om Naturvaggan så blev jag verkligen sugen på att bara nöjesshoppa lite (händer inte så ofta). Jag funderade och kollade noga på den där vaggan som man kan hänga i taket. Den är så smart på alla sätt. Den tillverkas enligt kriterier för Fair Trade av kvinnor i Bangladesh. Den är handgjord av jute. Den spar plats i huset och man kan lätt flytta runt den om man sätter upp flera krokar eller använder en dörrkarmsklämma, samt använda den som resesäng. Det finns smarta tillbehör så som myggnät och en madrass av kokosfibrer med överdrag av ekologisk bomull m.m. Så för att bara nöjesshoppa är det ändå en ganska bra sak. Men efter att ha haft en bärbebis som vi aldrig kunde lägga bort så var det lite svårt för mig att föreställa sig hur man egentligen anväder såna här saker.
Men då jag sett Rikard pillra på en liknande inne i stan och jag sedan tänkt på hur trång det kommer att bli i sovrummet med spjälsängen brevid vår säng.... så....jaa. Och när jag läste Lyckobackens blogg i morse om samma fina vagga så tänkte jag varför inte. Det är en bra sak som vi kan använda på flera sätt och den är tillverkad på ett fint sätt som gör världens lite bättre. Så nu är just en sådan vagga på väg hem till oss. Jag tänker att vi kan sätta upp en krok i sovrummet och en eller två nere i huset så vi kan flytta runt den lätt.

Man hittar Naturvaggan här på Living in a Box. Där finns massor av annat fint Fair Trade att inreda med.

2 kommentarer:

  1. å vilken mysig! och perfekt ju om man kan flytta runt den mellan olika rum!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas att den ska komma till belåtenhet för vår lilla bebis! Sen tycker jag att det är ett stort plus att den liksom var så fin, det blir ett praktiskt pynt i hemmet. =)

    SvaraRadera