lördag 5 mars 2011

Ett hån



Idag är det en härlig lördag! Jag har sovit mycket inatt och känner mig piggare än vad jag gjort på över en vecka nu. Folke mår så bra att man skulle nog kunna kalla honom för frisk. Solen lyser och temperaturen ligger på 0 grader redan tidigt på morgonen. Vad skulle man vilja hitta på en sån här härlig dag då? Hmm, ja jag vet inte riktigt men man blir ju ganska sugen att gå ut och bara mysa och sola sig. Men skenet bedrar verkligen. När jag öppnade ytterdörren för att släppa ut hunden så blåste det så hårt att jag höll inte på att få upp dörren. Sen när jag kikar bort mot lagården så ser jag att hela gården är en enda isgata. Så storm och is, perfekt för en gravid som lider av ond foglossning. Skulle jag halka så dör jag nog av smärtan. Och blåst, det är mitt värsta väder, man blir kall och det är svårt att andas. (jag vet, mycket gnäll men det låter nästan som att taket håller på att blåsa av nu). Det får nog bli mest innepyssel idag. Hoppas bara att Folke går med på det. Vad gör ni idag då? Och vad är det för gött väder hos er?

2 kommentarer:

  1. Det blåser lika mycket här upp på övre backen :(
    Va skönt att F är frisk nu!!!
    Hoppas ni får en mysig dag innomhus! Vi åker snart på 40-års firning inne i stan!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en trevlig stund i stan. Och ja, det är underbart att F verkar må mycket bättre nu. Här får vi nog vakta huset så det inte blåser bort. =)

    Kram!

    SvaraRadera