onsdag 16 mars 2011

Hanna & Clara

Jag älskar Hannas blogg, den är så bra och smart på alla sätt. Har läst i Hannas alla olika bloggar ända sedan hon skaffade sin första dvärgpincher vilket måste vara ungefär kanske 8 år(?). Jag är nog ett litet fan kan man säga. Sen att den är lite extra spännande just nu eftersom det strax kommer en bebis gör ju inte saken sämre. Hanna har ganska mycket läsare och får rätt mycket kommentarer. Jag skulle chansa på att det har med att göra Hanna själv. Hon tar emot alla tokiga, knasiga, dryga, fina, fräcka, smarta och fantastiska kommentarer med ett öppet hjärta. Hon frågade nyligen om sånt man hade önskat att man fått veta eller att man var glad att man visste när man precis fött/får barn. Och hon fick otroligt många bra kommentarer. Så många bra att jag bara måste länka till inlägget så ni kan läsa själva. De är ärliga och kommer rakt från verkligheten, det är ingen i någon föräldratidning som suttit och skrivit om dem så de ska vara enklare eller bättre.

Någon som uppmärksammade detta var ju Clara som precis fått sin goa lilla bebis. Hon skriver om hur hon liksom glömmer och blir förvirrad. Och det är så otroligt klockrent. Jag var likadan. Man blir så uppslukad av bebisen så allt annat blir helt plötsligt helt oviktigt (fast så klart inte oviktigt egentligen). Jag glömde massor av saker, tider, telefonsamtal och saker jag hade tänkt att göra men inte ens minns att de fanns liksom. Antar att det beror på trötthet och lite utmattning av förlossning och amning. Jag minns inte så mycket från tiden då Folke var nyfödd, förutom det som hände med honom och mig. Har liksom ingen koll på resten av världen just då

Så för er som sitter med en bula på magen och ska få en bebis snart läs dessa roliga och bra saker som man hittar i svaren på Hannas inlägg och Claras med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar