tisdag 1 mars 2011

Den multifunktionella FormFix kudden

Jag har ju skrivit tidigare om en speciell amnings- gravidkudde som jag beställde hem. Jag har hittills använt den som stöd när jag sover och tycker den gör sig bäst bakom ryggen då den är alldeles för fyllig för att göra någon nytta under magen. Jag har tvättat den och det funkar bra, håller både form och färg. Överdraget har faktiskt åkt en sväng i torktumlaren och det funkade det också. Den är även skön att ha som sittstöd och Folke gillar att leka/mysa med den. I förrgår kom vi på ytterligare ett bra sätt att använda den på.


Som fall-inte-ur-sängen-skydd för Folke då han sover i vår säng och inte ligger i mitten. Han har ju fått sova med mig i vår säng så R kunde få lite lugn och ro eftersom han ska upp så tidigt denna vecka. Helt perfekt! Kudden rör sig inte en millimeter och den är så pass hög att det inte finns någon risk att ett barn kan rulla över den. Den här kudden kommer garanterat att komma till mycket andvändning även när amingsperioden av Smulan är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar