måndag 13 december 2010

Vecka 19

Enligt ultraljudet vi var på förra veckan så gick jag in i vecka 19 igår, vilket betyder att jag snart har gått hälften av tiden. Känns som att tiden bara rusar iväg. Om fem ynka månader så är vi fyra människor i vår familj, känns overkligt. Nu känner jag bebisen sparka till och från dygnet runt och ibland så sparkar den på sidan och då känns det ganska tydligt utanpå magen också (moderkakan satt ju i framvägg så den blockerar en hel del av bebisens rörelser). Tyvärr så har jag fått mer och mer ont av foglossningen så nu har jag tagit mig i kragen och ringt sjukgymnasten och bokat tid för rådgivning. Kändes bra att få göra det innan alla helger ifall det skulle bli värre. Dessutom så ska jag få låna ett bälte av grannen och prova ifall det känns bättre. Som det är nu så kan jag inte damsuga huset utan att bli liggandes på eftermiddagen och hur kul är det. Jag som bara sitter och skriver och läser hela dagarna behöver röra mig lite iaf, så jag hoppas att ett bälte kanske kan hjälpa mig att promenera med hunden och städa lite. Och jag vet att det kan vara så att det gör lika ont med ett bälte, men det är ju värt ett försök.

4 kommentarer:

  1. Jag har oxå ett bälte liggande nånstans. I Husum tror jag. Så om du behöver ett till (??!!!) så kan du ju göra inbrott i vårt hus.

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa! Jag är också i v.19 nu! Så vi ses kanske på BB i början av maj;)

    SvaraRadera
  3. Linda på lindasblommorodesign.blogg.se - Vad kul att det är samtidigt, vore trevligt att ses på BB. Hoppas att du mår bra!

    SvaraRadera