onsdag 8 december 2010

Äntligen har vi sett smulan

Japp, idag var det så äntligen dags att få göra rutinultraljud. Jag har längtat ganska mycket bara för att det är så spännande att se hur läget är liksom. Jag har varit ganska lugn eftersom jag känt rätt länge att det rört sig inne i magen, men det är ändå skönt att få se på riktigt. De visade sig att smulan är ganska vild av sig så bilderna blev rätt suddiga. Dessutom så ligger moderkakan i framkant och skymmer sikten lite. Precis som jag hade räknat ut så blev födelsedatumet framflyttat en vecka. Men det var något jag redan hade på känn så jag är fortfarande i vecka 18 nu. Och för er som undrar så vet vi inte vilket kön det är på bebisen. Vi valde att inte fråga om det. Tycker nog att det ska bli spännande att få se det på förlossningen, precis som med Folke. Huvudsaken är ju att smulan såg ut att må bra!

8 kommentarer:

  1. Näe, fast jag vet vad det är :-P och vet du en sak, JAG har alltid rätt då det gäller kön på vännerns bebisar! =)

    SvaraRadera
  2. Linda jag har ju mina egna känningar om vad detta är för en liten smula som ligger i magen. =) Men jag är så oerhört tacksam och glad över att allt såg bra ut så jag bryr mig inte ett skvatt om just könet. Den enda betydelsen könet har för oss är ju vilket namn smulan ska få. Men det är ändå inget vi kommer att kunna bestämma innan barnet är fött tror jag. Hade ju nog sjå att komma på Folkes namn. Han hette ju inget de första dagarna, vi ville liksom känna efter lite vad han var för en typ. Jag kanske ska göra en omröstning här på bloggen. Så får folk rösta vad de tror. =)

    SvaraRadera
  3. Jaaa! Gör det :)

    På tal om namn. Det är så roligt med namn! Jag har en massa förslag till er:)

    SvaraRadera
  4. Försökte kommentera igår men det gick inte så bra för mig.

    Åh vad fint och underbart!

    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Hanna - Tack! Det är så kul att få de där bilderna, även om dessa blev väldigt suddiga och lite tokiga. Men det är lite charmigt också. Vi har faktiskt visat Folkes bilder för honom och han tycker det är konstigt, men roligt och spännande att få se dem. Jag längtar verkligen tills han får träffa sitt syskon, det ska bli spännande att få se dem tillsammans.
    Stor kram tillbaka! =)

    SvaraRadera
  6. Linda - Vad spännande, jag ser fram emot att höra vad du har för förslag! :-)

    SvaraRadera
  7. Ja! Vi får träffas och så får jag rabbla namnförslag :))))

    SvaraRadera