söndag 12 december 2010

Salvan från marknaden

Här är den fantastiska salvan jag fyndade på marknaden igår. Folke har ju alltid varit en torris på vintern sedan han föddes och vi har fått lov att smörja honom rätt mycket. Men detta år har det varit så kallt och torrt i luften redan så han har blivit jätte torr och får klåda. Vi har smörjt på somvanligt med Urtekram's Childrenlotion som är jätte bra, men det verkar somatt Folke behöver något fetare nu. Min mamma hade köpt just denna salva på marknaden förra julen och var väldigt nöjd så jag tänkte att vi kunde prova den. Eftersom den bara innehåller några få naturliga ingredienser så kändes det som en salva som kunde fungera. Jag smorde på ett tunt lager på de torraste ställen på Folkes kropp innan han gick och lade sig igår och när jag kollade i morse så såg han mycket bättre ut än vad han gjort på många veckor. Så nu ska vi smörja denna två gånger om dagen och se om han kanske kan bli kvitt sina torris problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar