söndag 19 december 2010

Fantastiska barn!!

Idag vill jag bara skryta så mycket det går över min fantasiska son. Hela dagen idag har jag kunna sitta i hyfsad lugn och ro och jobba med mitt examensarbete i köket. Han lekte ute ett tag mitt på dagen med hunden och pappan, sedan har han varit inne och roat sig själv medan pappan legat på soffan med oidenfierbar åkomma. Denna söta, rara lilla pojke fick önska vilken mat han ville ha och tog då hamburgare. Vi lyxade till det med julmust och tände alla ljusen i adventsljusstaken. Med alla mina papper, böcker och laptop på bordet lyssnade vi på babblarnas låt och åt den kulinariska rätten och firade fjärde advent medan pappan sov på soffan. Kändes verkligen så o-juligt som det bara kan bli, men jag är så otroligt tacksam för detta lugn. Vilken tur att jag har världens bästa unge just idag. Vilken tur att jag har hunnit få lite gjort idag så jag inte behöver vara lika stressad imorgon. Vilken tur att Folke är så nöjd och glad. Vilken tur att Folke valde en lättlagad rätt som jag kunde sno ihop lite snabbt, och han åt upp allt så han blev mätt och nöjd. Det känns så bra då han är så harmonisk, eftersom jag jämt lider av dåligt samvete för att skolan tar upp så mycket av min tid nu. Längtar tills på onsdagkväll då jag tänker ta några dagar ledigt från allt och bara mysa men världens bästa sötunge!!

4 kommentarer:

  1. Bästaste Folke! Blir så varm i mitt hjärta.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en bra dag. Annars brukar jag få lov att låsa in mig för att inte bli störd. Men det vågade jag inte igår då R (förmodligen led av någon slags matförgiftning) var så dålig. Vissa dagar är Folke så otroligt klok och finurlig att man börja undra hur gammal han är egentligen.

    SvaraRadera
  3. Åh nej! Matförgiftning! Ska vi känna oss skyldiga?!
    Storkillen Folke! /P

    SvaraRadera
  4. Pernilla - Nej det är inte från er. Han åt en mycket skum macka igår på morgonen. Han får skylla sig själv, då han är glupskare än hunden ibland.

    SvaraRadera