torsdag 16 december 2010

Måste tipsa

Blev väldigt imponerad av denna webbutik som jag läsate om i Malins blogg. Här kan man hitta massor av mysiga, ekologiska, praktiska och smarta saker till nya föräldrar och bebisar plus lite annat skoj.

Bild lånad härifrån.
Själv blev jag otroligt sugen på sidensjalen att bära bebis i och de härliga tygblöjorna samt lite fina träleksaker. Tyvärr håller inte julbudgeten för detta just nu, men kolla in så får ni se vad fina sakerna är och läs om familjen som har webbutiken.

Trästad. Bild lånad härifrån.

Sidensjal. Bild lånad härifrån.

Tygblöja. Bild lånad härifrån.

2 kommentarer:

  1. Har du burit Folke i sjal? Vad tycker du? Är väldigt sugen på att testa sjal denna gången, men lite osäker på vilken typ jag ska satsa på...

    SvaraRadera
  2. Japp, Folke är ett sjalbarn. Vi bar honom från dygn två tills han blev ungefär 7 månader, nästan dygnet runt ibland. Han hade mycket magknip och hade ett enormt närhetsbehov. Vi började med en elastisk/trikå sjal som vi bar honom i tills han vägde ungefär 5-6kg. Sedan bytte vi till vävd långsjal och ergonomisk sele. Har haft en bunt av olika sjalar, men jag erkomenderar det verkligen om man vill/måste bäsra sitt barn mycket. Det är mysigt, praktiskt och väldigt skönt. Det ser svårare ut än vad det är, så det gäller bara att våga prova. Börja med en elastisk/trikå sjal och träna att knyta med en docka eller kudde. Efter några knyt har man fått in snitsen på det. Jag kommer att bära kommande bebis i sjal också för att kunna ta hand om Folke samtidigt. Längtar redan väldigt mycket efter sjalmyset!!

    SvaraRadera