söndag 26 december 2010

Vår lugna jul!



Dagen innan julafton så tog vi in granen och Folke fick klä den. Han fick lite hjälp med att få kulorna högt upp. Det doftar fantastiskt gott av en riktig gran så jag hoppas att den ska stå länge och sprida väldoft i huset. Vi passade även på att sätta ihop ett pepparkakshus. Vi fuskade med en byggsats och jag säger då det, det var tur att vi hade två. Resultatet blev iaf fint.

Så otroligt skönt att R var ledig från jobbet och jag lyckades lägga bort alla mina skolsaker (och lugna mina tankar på skolan) så vi kunde slappa ordentligt. På julafton så var vi här hemma hos oss och att var så lugnt och fint det bara kan bli. Alla fick fina julklappar och var nöjda. Jag är så tacksam för att både jag och R har så fin familj som kan ha så otroligt mysigt tillsammans. Och jag är än mer tacksam över min fina son som är så snäll och glad och helt perfekt. Folke fick vara vaken ganska länge på kvällen eftersom det var så spännande så han sov länge på på juldagsmorgonen. Kan ni fatta känslan när man vaknar klockan nio på morgonen av att världens vackraste röst ligger och sjunger blinka lilla stjärna i sin säng för sitt nya gosedjur.

Igår på juldagen så slappade vi hela förmiddagen i sovkläderna, sen åkte vi till mina föräldrar för lite julmiddag. Folke härjade som en blådåre med mormor och hade så kul att han vill sova över.

Idag har vi inte gjort en vettig sak alls, vi har sett film och käkat choklad. Väldigt härligt!!

Hoppas att ni har haft en härlig jul också!!

4 kommentarer:

  1. Jättefin gran! Jag önskar att vi oxå kunde ha riktig men jag tål inte det tyvärr. Vi har haft en fantastisk jul med familjen och fina klappar och bio igår med freja vilket var mycket uppskattat. Tusen tack för det fina julkortet och god fortsättning! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Förstår att ni inte kan ha gran, det luktar ju väldigt starkt. Ett tips om det är så att ni vill ha riktigt träd så prova tall. Snyggt och luktar inte, dessutom barrar inte en tall nästan överhuvudtaget om man vattnar hyffsat. Svärmor har alltid haft tall eftersom hon var dagmamma och hade allergiska barn. Nu är det ju några år sedan hon slutade jobba, men har fortfarande tall för att det är fint.

    Vad kul med bio! Och jag håller tummarna för att allt ska gå bra med napparna. Kram!

    SvaraRadera
  3. Alltså, Lisa. Jag vet inte om det är nåt slags norrländskt lugn men de vibbar av trygghet och harmoni jag får av din blogg och familj, vad himla härligt du verkar ha det. Hoppas jag kommer ens i närheten av det när vi får barn.

    Stor kram.

    SvaraRadera
  4. Å Hanna! Vilken otroligt fin kommentar. Rakt in i hjärtat, TACK! Jag har ju sådan tur att få dela mitt liv med Rikard och vi båda är väldigt lugna och halvsega personer på olika sätt. Sen trivs vi väldigt bra här hemma och både jag och R är nog lite smålata av oss. Så det är inte så ofta vi drar på stora trumman. Vissa kanske tycker att vi är tråkiga ibland, men jag tycker att vi har det lugnt och skönt och att vi alltid har tid för varandra och vår familj och de saker vi tycker om att göra på gården och i skogen. Jag vill ju att Folke och smulan i magen ska kunna lita på oss till 100% och att de alltid ska känna sig trygga och lugna hemma, så då får det lov att bli så. Sen är vi nog egentligen som vilken familj som helst, fast vi har kommit fram till att vi gillar och trivs med det här lugna livet.
    Du är ju så otroligt smart och härlig Hanna så jag tror garanterat att du och M kommer att få det tryggt och harmoniskt med lillan utanför magen.

    Stor och glad kram!!

    SvaraRadera