tisdag 19 april 2011

Magen i vecka 37

Magen framifrån. Syns nästan inte, men man ser att jag är lite bredare runt höfterna och lite rund om kinderna.

Magen i vecka 37 (36+2)
Har varit lite dålig på att skriva om magen senaste tiden verkar det som. Men här är den på bild i vecka 37. Personligen så tror jag helt ärligt att jag ligger längre fram med tanke på hur jag känner mig och mår. Jag tror att jag går in i vecka 38 imorgon kanske. Varför tror jag det då? Jo för att jag har fått för mig att det är en mindre typ av bebis där inne. Jag kräktes ju i princip flera gånger om dagen ända fram till rutinultraljudet och jag tror nog att det har påverkat bebisen och även då BF datumet vi har fått. Men men, det spelar ju ingen roll. Smulan kommer ut när h*n känner för det ändå oavsett vad någon har sagt eller tror.

Å hur mår jag då? Ja precis som en höggravid brukar må fast med lite extra ont kanske. Foglossningen har faktiskt inte blivit värre utan verkar ha stannat upp i sin utveckling. Det gör såklart fortfarande väldigt ont, men som det är nu verkar det inte bli så mycket värre iaf. Bebisen har sjunkit ned lite så halsbrännan är inte heller lika hemsk och jag kan andas lite bättre. Jag har ganska mycket förverkar vissa dagar och har hunnit bli nervös två gånger att det kanske kommer att komma en bebis tidigare än vad vi tror.

Smulan har det ganska trångt och det buffas en hel del och h*n har mycket hicka. Ibland känns det som att h*n klöser mig och det är inte så skönt. H*n är också väldigt bestämt med hur h*n vill ligga inne i magen. Om jag trycker bort ett knä eller en fot från mina revben så går det bara nån sekund så är den där igen. Det känns tydligt att denna bebis är väldigt annorlunda från hur Folke var. Och det ska bli spännande att se vad det innebär utanför magen också.

4 kommentarer:

  1. Min bebis är också väldigt livlig och bufflar runt något väldigt där inne. Minns inte riktigt hur A var, det var så himla längesedan.

    Din mage är jättefin!

    SvaraRadera
  2. Susanna - Tack!! Antar att det är ganska normalt att de bufflar på som tokar. Men då det känns så trångt så undrar man hur de orkar liskom.

    SvaraRadera
  3. Vad vackert gravid du är kvinna!! :)

    SvaraRadera
  4. Marie - Tack!!! Blir lite rörd av komplimanger. =)

    SvaraRadera