lördag 9 april 2011

Hos barnmorskan igår

Igår var det dags för vecka 35 besöket hos barnmorskan. Det betyder iaf här i vårt län för samtal om hur man vill ha förlossning, aming och BB vistelse. Jösses! Så nu är det iaf inskrivet i journalen i stora drag om hur jag vill ha hjälp inne på förlossningen, det står också att jag tänker amma och är övertygad om att det kommer att gå bra. Sen står det också att jag trivdes väldigt bra på BB förra gången och jag är nöjd med den vård jag fick då och hoppas på samma bemötande. Man skulle också sammanfatta graviditeten och det kanske inte blev den roligaste berättelsen, men jag avrundade med att jag är jätteglad över att vara gravid och att vi längtar väldigt mycket efter bebisen.

Smulan har nu lagt sig tillrätta, men inte fixerat sig. Så nu ligger huvudet långt nere och rumpan upp. Ryggen har h*n mot vänster sida av min mage och armar och ben sticker ut på höger sida. Hjärtslagen var på 144 slag i minuten och sf måttet låg på 32 cm. Blodsockret låg på 4,5 och blodtrycket var på 120/75. Och det låga blodvärde jag haft är nu väldigt mycket bättre. Värdet var på 124 och jag ska fortsätta äta Niferex för att hålla det eller kanske till och med få upp det lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar