söndag 3 april 2011

Giv mig styrka, tack!

Denna helg har varit en lång och segdragen plåga hittills. Jag har så ont och är så trött. Skulle chansa på att jag snittar ungefär tre timmars sömn per dygn nu och det är ganska upphackat. Allt gör mer eller mindre ont nu (sitta, ligga, stå, gå). Jag vet inte om det har med att Smulan kanske håller på att lägga sig på plats för att kunna komma ut eller om det bara är såhär. Har fått betydligt mycket mer förverkar nu och de gör ganska ont. Vissa perioder av dagen mår jag väldigt illa också. Vet inte vad som har hänt, men det känns som att kroppen bara protesterar åt precis allt just nu. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det är i ärlighetens namn riktigt jobbigt! Jag gruvar mig så in i norden för då R ska på jobbet och jag blir ensam med allt här hemma.

Ja det var dagens gnäll. Har nu precis slängt in lite babykläder i tvättmaskinen och ska försöka få någon ordning på vad som ska packas med till BB sen. Längtan är väldigt stor nu efter lilla Smulan. Vi längtar alla tre! Storebror frågar varje dag varför bebisen inte kommer ut. Jag svarar att h*n snart är klar och då kommer den. Folke fick hjälpa mig att tvätta babyskyddet och sedan pussla ihop alla delar. Han tycker det är otroligt spännande att få hjälpa till med just detta. Han pussar på magen och säger att han älskar bebisen. Jag frågade igår vad han tyckte att vi skulle göra om bebisen skrek mycket. Då svarade han klokt att vi får väl hjälpas åt och trösta.

Så om jag bara få be om lite mer sömn och lite mindre smärta så ska det nog kännas bättre imorgon.

11 kommentarer:

  1. Åh, älskade Folke. Han kommer att bli världens bästa storebror.
    Bebisen kommer snart, Lisa. Du får faktist klaga hur mkt du vill. Men snart kommer den. Inte 41 dagar kvar, jag gissar på max 2 veckor till.
    Puss på dej älskade tokfia!

    SvaraRadera
  2. Tack Linda! Blir nästan lite gråtig av såna här fina kommentarer. Puss!!

    SvaraRadera
  3. Själv sover jag dygnet runt känns det som. Går å lägger mig vid 21-22 och sover till morgonen. Sen sover jag middag en eller två gånger på dagen också. Ändå är jag trött precis hela tiden. Fattar inte hur det ens är möjligt? Suck.

    Tråkigt att du har så ont. Mina fogar har blivit mycket bättre, tack och lov.

    SvaraRadera
  4. Hoppas hoppas att du snart mår bättre och att h*n väljer att komma tidigare!!
    Kram Sara & TYra

    SvaraRadera
  5. Susanna - Du kan inte förstå hur avundsjuk jag blir då jag läser om folk som får sova så mycket. Tänk vad skönt, även om man känner sig trött måste det vara fint för den psykiska hälsa att kunna sova. Man blir smått galen då man inte sover.

    SvaraRadera
  6. Sara - Jag går faktiskt runt och hoppas på att lilla bebben vill komma ut innan BF. Skulle skulle vara skönt för alla tror jag. =)

    SvaraRadera
  7. Okej.. hur var det med henne då?

    SvaraRadera
  8. Men åh vad jobbigt! Det finns ingen möjlighet att R kan sjukskriva sig?

    SvaraRadera
  9. Hanna - Jag vet inte. Kanske är svårt eftersom jag "bara är gravid" och det är ingen sjukdom. Har ju inte fått min sjukskrivning klar än heller. Antar att det man skulle kunna göra är att sätta Folke på förskolan lite mer. Men det gör verkligen ont i hjärtat, speciellt nu då han skulle behöva lite extra tid innan det blir en annan som kommer före. Men jag får nog lov att härda ut och hoppas på bättre tider (och gärna att bebis vill komma till oss snart).

    SvaraRadera
  10. Åh, lider med dig fina du!

    SvaraRadera
  11. Hanna - Tack och lov så vet man ju att det kommer att bli bättre så småningom. Man man blir ju lite less ibland. Har iaf turen att ha världens snällaste sambo och världens goaste och fantatiskt förstående treåring som underlättar allt så mycket det går. =)

    SvaraRadera