torsdag 7 april 2011

Nu har jag äntligen rotat fram Folkes bebiskläder



Hittade igår äntligen fram till lådan med påsarna som innehöll de minsta bebiskläderna från då Folke var alldeles ny. De är så små och det kommer en massa fina minnen när man ser dem. Helt ofattbart att han var sådär liten för bara lite mer än tre år sedan. Tog fram en hög som ska tvättas och läggas i garderoben inne på toan.

Inser då jag kollar igenom kläderna att vi har inte så många omlott bodysar eller byxor i den minsta storleken. Och att det mesta är i riktigt murriga färger. Brunt,orange och lite vitt. Det mesta var höstiga bodysar som man drar över huvudet och i princip nästan inget ekologiskt. Ja varför är det så da? Förmodligen för att vi fick så mycket när Folke var nyfödd, så vi köpte bara några enstaka plagg själva. Det syns ganska tydligt då man kommer upp i storlekarna runt tiden då han var 6 månader, då har vi massor av ekologiska, färgglada och lite mer praktiska kläder. Jag vill inte låta otacksam eller gnällig, men det syns tydligt att Folke föddes i november och det var monster och mörka färger som gällde då. Det är ju otroligt gott att finna och skönt att vi behöver liksom inte kasta oss ut på stan för att shoppa ihop en garderob. Men jag skulle tro att vi kommer nog att inhandla några lite ärtigare och mer praktiska plagg till Smulan. Mycket beror ju så klart på hur snabbt denna bebis kommer att växa och om det är en kräkbebis eller inte.

Det vi saknar är några fler omlott bodysar, sköna babybyxor, några heldressar/pyjamaser, en liten mössa och några mjuka goa strumpor. Så lilla bebisgarderoben kommer nog att uppdateras lite med ekologiska plagg i våriga glada färger. =)

4 kommentarer:

  1. Skulle ni behöva låna några yttepyttesmå bodysar och klänningar ;-) så vet ni var ni ska vända er. Fast jag antar att det är skoj att köpa nytt oxå.
    :))))

    SvaraRadera
  2. hej, kikade in eftersom vi båda läser Hannas blogg och kommenterar frekvent ;) Det var trevlig läsning här med! Hoppas det ordnar sig med Försäkrningskassan och sjukskrivningar. Det är konstigt att det ska vara så krångligt ibland. man väljer ju inte direkt att ha ont...
    vi väntar också tillökning om ett tag... inte lika snart som ni, utan i juli. Och jag längtar att få börja fixa till den kommande bebisen. vi vet dock inte den här ggn vad det blir.. men det är en del monster och pojkkläder som finns i lådan här med... så blir den en tjej så får jag nog också inhandla ngt ärtigt! :)

    ha det fint!
    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Linda - Vad gulligt av dig. Och jo, nog är det lite kul att köpa några plagg som bara kommer att vara Smulans liksom. Har ju fått för mig att denna bebis inte kkommer att vara lika stor som bjässen Folke. Han hade ju storlek 62/68 bara efter ca7 veckor. Så vi har galet mycket i storlek 68 och 74.

    SvaraRadera
  4. Pernilla - Jag brukar kolla in på din blogg ibland. Du har så fint i ditt hem!!!

    För oss handlar det nog inte så mycket om vilket kön bebisen har. Det är mer att vi gillar lite ärtigare färger överlag på barnkläderna. Dessutom är det ju precis tväremot årstid då sonen föddes i november. Så jag skulle chansa på att vi kanske behöver kläder som är lite svalare till denna lilla bebis.

    SvaraRadera